عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ؛

سهم استان مرکزی از صنعت گردشگری کشور مطلوب نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۱:۴۳:۴۹
کد خبر: ۹۳۱۹۵۹
سهم  استان مرکزی از صنعت گردشگری کشور مطلوب نیست
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه استان، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های کارشناسی و همکاری‌های برون‌بخشی است.

به گزارش برنا از اراک ، سید مهدی مقدسی در آیین انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین اتاق بازرگانی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی، افزود: سهم این استان از صنعت گردشگری کشور مطلوب نیست که تقویت این مهم نیازمند تحولات اساسی در حوزه زیرساخت‌ها همراه با مشارکت بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: عامل تحول اساسی ایجاد تغییر ، تقویت بخش‌های مختلف اقتصادی به خصوص حوزه گردشگری در جامعه است که در صورت تحقق این مهم، نتیجه برای آحاد مردم قابل لمس خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امنیت پایدار جامعه در نتیجه رشد اقتصادی و تقویت شرایط معیشتی مردم محقق می‌شود، بنابراین تمامی ظرفیت‌های کشور باید به صورت برنامه‌ریزی شده و ارائه راهکارهای جامع و کارگشا از سوی فعالان اقتصادی در حوزه رشد اقتصادی کشور به‌کار گرفته شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اصلاح و توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قالب یک برنامه توسعه محور را مهم عنوان کرد و گفت: افزایش زیرساخت‌ها در حوزه های مختلف حمل ونقل، ایجاد تاسیسات شهری، حفظ و احیای بناهای تاریخی و نظام دهی تبلیغات صنعت گردشگری را از جمله نیازهای گردشگری است که باید با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان تامین شود.

مقدسی اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری منوط به تغییر نگرش این حوزه از دولتی به خصوصی و بهره‌گیری از اندیشه‌های ناب فعالان این حوزه است.

وی ادامه داد: تحول اقتصادی با نگاه صرف بخش دولتی امکان‌پذیر نیست و برای توسعه همه‌جانبه کشور باید جایگاه و ظرفیت بخش خصوصی بیش از پیش تقویت شود.

مقدسی اظهار داشت: بیش از سه برابر مجموع بودجه کشور در بخشهای خصوصی هزینه می‌شود و از ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور ۳۲۰ هزار میلیارد تومان در امور اجرایی کشور هزینه می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با تحکیم روابط اقتصادی با دنیا ضمن هدایت کشور به سمت‌و سوی توسعه پایدار، زمینه موج‌سواری دشمنان در مناسبات داخلی کشور نیز به حداقل ممکن می‌رسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز