نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

دولت در حوزه بازاریابی و دریافت سفارشات کاری به صنعت کشور کمک کند / هپکو و آذرآب نمونه بارز واگذاری غیراصولی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۱۰:۱۵:۴۵
کد خبر: ۹۳۳۵۱۶
دولت در حوزه بازاریابی و دریافت سفارشات کاری به صنعت کشور کمک کند / هپکو و آذرآب نمونه بارز واگذاری غیراصولی است
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: واگذاری صنایع بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی باید با هدف افزایش کارآیی اقتصادی و رونق تولید اجرایی شود.

به گزارش برنا از اراک ، آیت الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در دیدار با معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری افزود: شیوه ناصحیح واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی در این استان نه تنها کمکی به رشد اقتصادی نکرده ، بلکه به ایجاد اختلاف طبقاتی و مشکلات کارگری بیش از پیش دامن زده که دولت باید برای اصلاح این شرایط برنامه‌ریزی کند.
وی ادامه داد: واگذاری واحدهای صنعتی استان مرکزیبه افراد توانمند و کاردان می‌توانست زمینه توسعه و اشتغال مولد هر چه بیستر را در استان فراهم کند ولی به دلیل واگذاری به افراد نالایق و بی کفایت، صنایع  در مسیر نابودی قرار دارند.
امام جمعه اراک بیان کرد: کارخانه نساجی شهرک صنایع، هپکو و آذرآب نمونه بارز واگذاری غیراصولی است که امروز باری بر دوش دولت هستند و حتی توانایی گذران امورات خود را هم ندارند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: تزریق نقدینگی به واحدهای تولیدی نه تنها کمکی به آنها در فرآیند تولید نمی‌کند، بلکه فرآیند تولید را به مخاطره انداخته و انگیزه تولید را در بین فعالان اقتصادی تضعیف می‌کند، بنابراین بخش دولتی باید به جای تزریق نفدینگی، در حوزه بازاریابی و دریافت سفارشات کاری به صنعت کشور کمک کنند.
وی در انتقاد به اجرای برخی طرح‌های عمرانی در استان مرکزی به خصوص اراک  گفت: شهرداری اراک بدون مطالعه و نیازسنجی اقدام به اجرای چندین تقاطع غیرهمسطح کرده که کوچکترین نقشی در سبک‌سازی بار ترافیک اراک ندارند، در صورتی که هزینه این تقاطع‌ها اگر در مناطق حاشیه‌ای هزینه می‌شد، بخشی از مشکلات و موانع اجتماعی و فرهنگی جامعه حل می‌شد.

 

نظر شما