تردد در برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۱۲:۳۹:۴۱
کد خبر: ۹۳۴۱۴۳
تردد در برخی جاده های کهگیلویه و بویراحمد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در برخی جاده های ارتباطی این استان بویژه مسیرهای منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: ریزش متناوب برف در جاده های ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان و بارش باران درسایر محورها سبب مسدود شدن و همچنین لغزنده شدن سطح جاده ها شده است.

وی تصریح کرد:  در جاده های ارتباطی یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به سی سخت و همچنین یاسوج به بابامیدان تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب به دلیل بارش سنگین برف و همچنین نا ایمن بودن محور، تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده و لازم است رانندگان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

سرهنگ ویسی پور به رانندگان توصیه کرد که پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.

وی عنوان کرد: همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری توصیه می شود.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را در طی مسیر در نظر داشته باشند و فاصله خود را نسبت به خودرو جلوی رعایت و از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک بارش برف سنگین در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی این استان جریان دارد و احتمال مسدود شدن برخی جاده ها تا ساعتی دیگر وجود دارد.

محمد نصیری راد اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف شبانه روز گذشته تاکنون تنها محورهای مسدود این استان جاده سی سخت به پادنا و جاده سرفاریاب ،باغچه سادات به سمت یاسوج مسدود هستند و در حال حاضر گزارشی از انسداد دیگر محور ها دریافت نشده است.

وی افزود: در بیشتر محورها شامل یاسوج - سپیدان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - سی سخت، یاسوج - باغچه سادات-سرفاریاب و دیگر محور ها بارش سنگین برف گزارش شده و تردد در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام خواهد شد.

نصیری راد به رانندگان توصیه کرد که خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و در صورت امکان از سفر های غیر ضرور بپرهیزند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

نظر شما