استاندار خبر داد:

فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سه مرز رسمی شده سومار، شوشمی و شیخ‌صله

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۳:۵۳:۳۰
کد خبر: ۹۴۸۷۴۳
فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سه مرز رسمی شده سومار، شوشمی و شیخ‌صله
استاندار کرمانشاه گفت : زیرساخت‌های لازم برای سه مرز رسمی شده سومار، شوشمی و شیخ‌صله باید تا ۲۰ بهمن فراهم شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه رسمی شدن این سه مرز از چندی قبل از سوی دولت ابلاغ شد، گفت : یکی از ملزومات رسمی بودن یک مرز فراهم شدن زیرساخت‌های آن است که اعتباراتی نیز برای تکمیل زیرساخت‌های این مرز‌ها در نظر گرفته‌ایم.

او با بیان اینکه پس از رسمی شدن یک مرز فراهم کردن زیرساخت‌های آن به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سپرده می‌شود، گفت : اداره کل راهداری با همکاری سایر دستگاه‌ها باید هرچه زودتر برای تکمیل زیرساخت‌ها اقدام کنند و تا ۲۰ بهمن زیرساخت‌ها در سه مرز سومار، شوشمی و شیخ صله فراهم شود.

 استاندار کرمانشاه،گفت: وقتی که زیرساخت‌ها در سمت ایرانی مرز آماده باشد، طرف عراقی نیز نمی‌تواند هیچ ایراد و بهانه‌ای به ما وارد کند.

بازوند یکی دیگر از مباحثی مهمی که درباره مرز‌های رسمی مطرح است را مشخص نبودن متولی واحد در این مرز‌ها دانست که گاهی باعث پیچیده شدن روند کار‌ها می‌شود و گفت: دستگاه‌های مختلف از جمله مرزبانی، گمرک، اداره گذرنامه و ... باید برای مسائل مربوط به مرز با هم هماهنگ باشند.

او اشاره‌ای هم به عدم هماهنگی که در زمینه بازگشایی برخی از این مرز‌ها از جمله شوشمی با طرف عراقی وجود دارد داشت و گفت: اکنون استاندار حلبچه اعلام کرده ابلاغی از سوی وزارت امور خارجه عراق مبنی بر رسمی بودن این مرز دریافت نکرده و باید دید آیا این رسمی شدن از طریق وزارت امور خاجه ایران به وزارت امور خارجه عراق اعلام شده، یا نه.

بازوند گفت: نماینده وزارت امور خارجه ظرف مدت یک هفته توضیحات و روند پیگیری کار‌ها در این زمینه را ارائه دهد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز