هشدار هواشناسی؛ آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم خلیج فارس

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۱:۰۳:۱۵
کد خبر: ۹۴۹۱۰۹
هشدار هواشناسی؛ آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم خلیج فارس
هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم خلیج فارس در روز سه‌شنبه به ویژه بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ، گفت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی جوی، سه‌شنبه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، شاهد بارش باران و گاهی رگبار، وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق بیشتر بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان خواهیم بود.

پیام مساعدی افزود: بر این اساس از سه‌شنبه تا اوایل چهارشنبه در خصوص وزش شدید باد، مواج شدن دریا، رعدوبرق، آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داده می‌شود و احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

او ادامه داد: از ظهر سه‌شنبه تا اوایل وقت چهارشنبه به سبب وزش باد به نسبت شدید شمال غربی تا شمال شرقی، ارتفاع موج دریا افزایش می‌یابد و باید از تردد‌های دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و مسافری در این مدت پرهیز شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: به سبب بارش باران و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، باید تدابیر پیشگیرانه در زمینه تردد‌های شهری و حفاظت از محصولات کشاورزی صورت گیرد.

مساعدی همچنین به کاهش سه تا پنج درجه‌ای دما در امروز اشاره کرد و گفت: با خروج سامانه بارشی که از پنجشنبه تا دیشب در استان فعال بود، دمای هوا امروز نسبت به دیروز ۳ تا ۵ درجه کاهش داشته و امروز جم با حدود ۵ درجه سانتیگراد، کمترین دما را در استان داشت.

او افزود: دیلم و برازجان هم امروز صبح دمای ۸، بوشهر ۹، گناوه ۱۰، دیر ۱۱، خارگ و عسلویه ۱۲ درجه سانتیگراد را تجربه کردند.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: فردا نیز همین شرایط دمایی در استان حاکم خواهد بود شاید برخی نقاط یک درجه‌ای دمایشان نسبت به امروز کمتر شود.

این کارشناس هواشناسی درباره سامانه بارشی اخیر هم گفت: در این سامانه بارشی میزان بارش‌ها در نقاط مختلف یک شهرستان متفاوت بوده به طور مثال ایستگاه روستای عباسی گناوه با ۵۷ میلیمتر بیشترین بارندگی را داشته و روستای محمدی این شهرستان با ۱۵ میلیمتر کمترین بارندگی را در میان ایستگاه‌های باران‌سنجی ثبت کرده است.

جدول میزان بارش در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی را در زیر ببینید:

هواشناسی بوشهر درباره آبگرفتگی معابر عمومی و تلاطم خلیج فارس هشدار داد

 

نظر شما