عشایر صاحب کارت شناسایی هوشمند می‌شوند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۰:۴۳:۲۰
کد خبر: ۹۵۰۲۴۳
عشایر صاحب کارت شناسایی هوشمند می‌شوند
معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: جامعه عشایری تا ۵ ماه آینده صاحب کارت شناسایی هوشمند و کارت تردد می‌شوند.

به گزارش گروه استا‌های خبرگزاری برنا؛ شاپور علایی مقدم معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: در قانون برنامه پنجم تنها یکبار از عنوان عشایر و آن هم در زمینه بیمه اجتماعی استفاده شده بود که با پیگیری، رویکرد مثبت مجلس و عنایت دولت در قانون برنامه ششم ۱۷ مرتبه از عشایر نام برده شد که این یعنی ۱۷ حکم قانونی توانسته به کمک این جامعه مولد و کم توقع بیاید.

او با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه در بند «ب» ماده ۶ از محل اعتبارت مالیات بر ارزش افزوده ۷۰ درصد برای شهر‌ها و ۳۰ درصد برای روستا‌ها پیش بینی شده بود، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده عشایری در این قانون به روستایی اضافه شد و هم اکنون از سهم درآمد‌های دولت در مالیات بر ارزش افزوده سالانه ۱۵۴ میلیارد تومان به جامعه عشایری اختصاص می‌یابد.

علایی درآمد خالص هر خانوار عشایری را ۱۱ میلیون ریال در ماه عنوان کرد و افزود: با تدوین ۷ برنامه اجرایی-عملیاتی بنا داریم این میزان درآمد به سه برابر برسد و در این راستا تاکنون گام‌های بزرگی برداشته شده است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر ایران گفت: تکمیل زنجیره گوشت، تکمیل زنجیره لبنیات، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار در مناطق با بارش باران بالای ۳۰۰ میلی متر، بوم گردی و گردشگری، راه اندازی شرکت‌های فنی و مهندسی و دانش بنیان و توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله برنامه‌های تدوین شده است.

علایی ادامه داد: بیش از ۳۴ میلیون هکتار مرتع در اختیار جامعه عشایری ایران بوده که برنامه مدونی برای توسعه، جمع آوری و بسته بندی گیاهان دارویی نداشته‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده این خلاء پر می‌شود.

او خاطرنشان کرد: ۲۰۰ هزار تن از گوشت قرمز مورد نیاز کشور توسط جامعه عشایری تولید می‌شود که از این میزان ۳۰ هزار تن با اجرای طرح زنجیره گوشت اضافه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز