افزایش تلفات تصادفات درون شهری کرمانشاه

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۴۶:۳۳
کد خبر: ۹۵۴۱۸۰
افزایش تلفات تصادفات درون شهری کرمانشاه
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۳۱ نفر تلفات تصادفات درون شهری کلان شهر کرمانشاه نسبت به مدت مشابه ۹۷ رشد داشته گفت: شهرداری کرمانشاه به عنوان متولی اصلی شهر باید پاسخگوی این افزایش آمار تلفات باشد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مهرداد سالاری روز چهارشنبه در نشست ایمنی جاده های استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، خواستار طرح جامع و کامل کاهش تصادفات درون شهری از سوی شهرداری شد و افزود: شهرداری به عنوان متولی اصلی شهر ضرروی است برنامه جامع  و کاملی به منظور کاهش تصادفات درون شهری و ترافیک شهری داشته باشد که به نظر می رسد ندارد.

وی در ادامه از شهرداری کرمانشاه خواست در راستای کاهش تلفات تصادفات درون شهری و هزینه کردهایی که در سال ۹۸ داشته توضیح دهد و افزود: افزایش ۳۱ نفر تلفات خارج از تصادفات منجر به جر و زیان مالی بسیار نگران کننده و هزینه فراوانی را متحمل جامعه می کند.

سالاری با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه باید اعتبار ویژه ای به طرح های ترافیکی و جاده ای اختصاص دهد، زیرا کلان شهر بودن موضوع جداگانه ای می طلبد و اعتبارات باید متناسب بانقاط پرحادثه شهری اولویت بندی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ساماندهی وانت های میوه فروشی در معابر و خیابان های سطح شهر کرمانشاه شد و افزود: بگیر و ببند در این شرایط اقتصادی مردم جوابگو نیست باید شهرداری به کمک پلیس راه و دادگستری ساماندهی آنها را در دستور کار قرار دهند تا در نقاط پرحادثه و حادثه آفرین مستقر نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه همچنین با اشاره به اجرای غیراصولی رفع نقاط پرحادثه جاده های برون شهری گفت: باید این نقاط به خوبی از همه لحاظ رفع نقص شوند تا با یک بارندگی شدید پل های عابر و زیرگذرها دچار آبگرفتگی و مشکلات برای مردم و رانندگان نشوند.

سالاری همچنین خواستار مدیریت و نظارت دقیق سرعت خودروها در جاده های بین شهری در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده ای شد و افزود: یکی از مهم ترین آمار افزایش تلفات جاده برون شهری مربوط به سرعت بالای خودروها در جاده فرعی (روستایی) است که با آسفالت شدن رانندگان پر سرعت می رانند و چون امکانات و تجهیزات برای مدیریت سرعت آنها نیست منجر به حوادث ناگواری می شود که باید در شورای برنامه ریزی طرح ترافیک استان راهکاری برای آن اندیشیده شود.

طبق گزارش رییس پلیس راه استان کرمانشاه در این نشست، در ۱۰ ماه سپری شده از سال جاری تلفات جاده ای استان ۹ نفر نسبت به پارسال افزایش یافته و از ۳۲۱ نفر در سال ۹۷ به ۳۳۰ نفر تا پایان دی ماه امسال رسیده است.

رییس پلیس راهور استان کرمانشاه نیز در این نشست اعلام کرد؛ آمار تلفات تصادفات درون شهری استان در ۹ ماه سپره شده از سال جاری ۳۷ نفر افزایش یافته که ۳۰ نفر در کلان شهر کرمانشاه و هفت مورد در سایر شهرستان ها اتفاق افتاده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز