رییس ستاد انتخابات یزد: هرگونه تبلیغات ممنوع و قابل پیگرد قانونی است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۰۷:۵۰
کد خبر: ۹۶۷۰۲۵
رییس ستاد انتخابات استان یزد از پایان مهلت تبلیغات نامزدهای مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت ( پنجشنبه) تا پایان ساعت اخذ رای‌گیری ( جمعه) خبر داد و ‌تاکید کرد: هرگونه فعالیت در این مورد از سوی نامزدها و یا هواداران آنها در این بازه زمانی ممنوع و قابل پیگرد قانونی است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ احمد ترحمی افزود: با عنایت به مفاد ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ‌تبلیغات انتخاباتی نامزدها در این مدت ممنوع است.

وی ادامه داد: همچنین لازم است امروز و فردا همه ستادهای تبلیغاتی نامزدها تعطیل و بدون فعالیت باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از نامزدان مجلس و هواداران آنها خواست، با توجه به پایان مهلت قانونی زمان تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت له یا علیه دیگر نامزدها به جد پرهیز کنند.

ترحمی به میزان مشارکت مردم استان یزد در ۱۰ دوره گذشته انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت:‌ بیشترین مشارکت مردم این استان در این انتخابات مربوط به دوره دوم است که مشارکت ۷۵.۲۳ درصدی مردم را به دنبال داشته است.

پس از آن در دوره‌های سوم و دهم این انتخابات به ترتیب آمار ۷۴.۰۲ و ۷۴.۲۲ به ثبت رسید که نشانگر حضور چشمگیر مردم این خطه در صحنه انتخابات است.

دوره های پنجم و ششم نیز به ترتیب رقم‌های ۷۰.۴۰ و ۷۰.۸۷ به ثبت رسید و پس از آن مردم استان در دوره های اول، چهارم و نهم به ترتیب مشارکت ۶۴.۹۱ ، ۶۳.۵۶ و ۶۷.۸۶ درصد را رقم زدند.

در دوره هشتم این انتخابات هم مردم استان مشارکت ۵۶ درصدی را ثبت کردند و پایین‌ترین آمار مشارکت مردمی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد مربوط به دوره هفتم است که رقم ۴۹.۱۷ درصد به ثبت رسید.

رییس ستاد انتخابات استان در ادامه  اظهار امیدواری کرد: مردم  یزد، روز جمعه با حضور حداکثری در انتخابات برگ زرین دیگری را به افتخارات‌ استان اضافه کنند.

  یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و از چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

۲۳۹ نفر برای حضور در انتخابات مجلس در این دوره از استان یزد ثبت نام کردند که ۱۴۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

از میان این افراد چهار نفر  برای چهار سال به عنوان نماینده مردم یزد در قوه مقننه حضور دارند که علاوه بر قانونگذاری بر امور جاری در کشور و حوزه انتخابیه خود نظارت دارند.

در انتخابات پیش رو ۷۷۲ شعبه اخد رای برای جمع آوری آرای مردم در ۱۰ شهرستان استان در نظر گرفته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز