تمرکز شبکه‌های بیگانه روی کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۱۳:۴۴:۱۴
کد خبر: ۹۷۰۴۰۵
تمرکز شبکه‌های بیگانه روی کرونا
رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این نشست با اشاره به توطئه‌های دشمن در بحرانی نشان دادن شرایط کشور بیان کرد: تمرکز شبکه‌های بیگانه روی این قضیه، هدفدار انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سیزدهمین نشست شورای اطلاع رسانی استان که در استانداری برگزار شد.

ناصر خوش خبر معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گفت: طبق درخواست استاندار خراسان جنوبی، جلسات شورای اطلاع رسانی با محوریت پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید هر دو روز یک بار برگزار خواهد شد. 

وی گفت: باید فضای عمومی و فضای مجازی رصد شود، تاثیر این موضوع در جامعه را سنجیده و برنامه‌های لازم برای آن را در برنامه خود قرار دهیم. رییس شورای اطلاع رسانی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌ها در راستای تنویر افکار عمومی و مدیریت جو روانی جامعه خواهد بود گفت: پاسخگویی به ابهامات و افرادی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند را مدنظر قرار دهند. وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادها موظفند محتوای تولید شده توسط دانشگاه علوم پزشکی را برای دسترسی آحاد جامعه به آن، بازنشر کنند.  خوش خبر به مصوبات جلسه قبل شورای اطلاع رسانی، از جمله تعیین دانشگاه علوم پزشکی به عنوان سخنگوی اخبار مرتبط با کرونا ویروس جدید و همکاری بیش از پیش رسانه‌ها و صدا و سیما در جهت انعکاس اخبار امیدبخش به جامعه اشاره کرد و افزود: اکنون در مراحل اولیه شروع برنامه‌ها در جهت مقابله با کرونا ویروس جدید هستیم لذا این تلاش‌ها را باید با شرایط کشور هماهنگ کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در این نشست با اشاره به توطئه‌های دشمن در بحرانی نشان دادن شرایط کشور بیان کرد: تمرکز شبکه‌های بیگانه روی این قضیه، هدفدار انجام گرفته است. 

محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه محتواهای آموزشی در راستای اطلاع رسانی و مقابله با شایعات آماده شده است اضافه کرد: تاکنون نیز گزارش‌های متعددی برای اطلاع رسانی و شفاف سازی از طریق صدا و سیما انتشار یافته است البته تقاضا داریم خارج از بخش خبری، گزارش‌ها به نحو دیگری در صدا و سیما پخش شوند تا اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی به نگرانی‌های مردم درخصوص تهیه ماسک و محلول ضدعفونی کننده سطح و دست اشاره و تاکید کرد: افراد معمولی نیازی به ماسک ندارند و ماسک ویژه کسانی است که بیمار بوده یا از فرد آلوده مراقب می‌کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از سوی دیگر توزیع ماسک در کشور متمرکز شده و شرکت‌های تولید کننده اجازه فروش خصوصی ندارند همچنین اولویت توزیع با استان‌ها و شهرهای آلوده است.

وی بیان کرد: در جهت مدیریت شرایط استان، دانشگاه علوم پزشکی به صورت تلفنی از سازمان غذا و دارو مجوز تولید محلول ضدعفونی را برای یکی از کارخانه‌های داخل استان اخذ و ابلاغ کرده که بناست بلافاصله در جهت تولید محصول اقدام و به بازار عرضه کنند.

دهقانی گفت: در کنار این قضیه، یک محموله ۲۵۰ لیتری الکل و محموله دیگری با ۵ هزار لیتر الکل خریداری شده است که معاونت غذا و دارو دانشگاه براساس فرمول طراحی شده توسط متخصصان محلول‌های ضدعفونی سطوح و دست را تهیه کرده و در اختیار بیمارستان‌ها و براساس اولویت بین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود.

وی افزود: ۲ دستگاه تهویه فشار منفی نیز برای بخش ایزوله تنفسی بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند به عنوان مرکز اصلی ارجاع بیماران مشکوک به کرونا خریداری شده است.

وی درباره برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی نیز توضیحاتی ارائه و اضافه کرد: شبکه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی در قالب کانال تلگرامی ایجاد شده با شناسه PADBUMS@ در راستای انتشار اخبار صحیح راه‌اندازی شده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز در این نشست گزارشی را از رصد فضای مجازی استان ارائه و به تاکید استاندار برای عدم برگزاری همایش‌ها و مسابقات ورزشی غیرضروری اشاره کرد.

سایر اعضای شورای اطلاع رسانی هم به ارائه نظرات خود درخصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس جدید و نحوه صحیح اطلاع رسانی پرداختند.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون هیچ مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است که اکثر آنان در چین بوده‌اند.

این ویروس که هنوز واکسن و درمان قطعی ندارد، به بسیاری از کشورهای جهان سرایت کرده و رعایت بهداشت فردی به ویژه ضدعفونی کردن دست و سطوح از مهمترین راه‌های پیشگیری از گسترش آن است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده و تمامی تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس در کشور متمرکز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز