ضد عفونی روزانه پایانه‌های مسافری استان یزد

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۶:۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۷۰۶۸۰
ضد عفونی روزانه پایانه‌های مسافری استان یزد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: محل و مکان تجمع رانندگان و مسافران در پایانه‌های مسافری و باری به به صورت روزانه ضدعفونی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد  با اشاره به ضرورت ضدعفونی کردن فضا‌های عمومی، وسایل نقلیه حمل بار و مسافر، به ویژه پایانه‌های حمل بار به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری با همکاری سازمان راهداری مکلف به ضدعفونی کردن روزانه محل و مکان تجمع رانندگان و مسافران در پایانه‌های مسافری و باری شده‌اند.

او افزود: محل انتظار مسافران و محل انتظار رانندگان در سالن اعلام بار نیز ضدعفونی شده و مانیتور اعلام بار نیز در محوطه آزاد قرار گرفته است تا تجمع در سالن بار صورت نگیرد و رانندگان در محوطه آزاد با فاصله بایستند و اعلام بار را مشاهده کنند.

علیخانی ادامه داد: به شرکت‌های مسافربری تاکید شده از بطری‌های آب یکبار مصرف به جای لیوان برای مصرف آب شرب به مسافران استفاده کنند و برای مسافران دارای علائم سرماخوردگی ماسک تهیه و تحویل نمایند و همچنین ملزم به رعایت کامل مفاد ماده ۱۵ ضوابط حمل و نقل مسافر در خصوص چگونگی تهیه، نگهداری و توزیع بهداشتی مواد خوراکی شده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد: آموزش نیرو‌ها و مسافران و نصب تابلو‌های آموزشی پیشگیری از انتقال بیماری از جمله کرونا با استفاده از توزیع بروشور و نصب بنر به تعداد کافی در فضا‌های عمومی پایانه بار به ویژه سالن‌های اعلام بار و همچنین فضای داخلی شرکت‌های حمل و نقلی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: کنترل و نظارت همکاران سازمان راهداری که در پایانه بار و مسافر هستند انجام می‌شود و معاون حمل و نقل نیز پیگیری‌های لازم را در خصوص اقدامات لازم جهت پیشگیری از ویروس کرونا انجام می‌دهد.

علیخانی با اشاره به آمادگی استان برای ایام نوروز گفت: سازمان راهداری آمادگی کامل را چه در شرایط اضطرار و چه شرایط عادی دارد و پرسنل، راهدارخانه‌ها، گشت‌های راهدارخانه و گشت‌های کنترل حمل و نقل در آماده باش کامل هستند تا براساس تصمیمات استانی اقدامات لازم را انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز