استاندار آذربایجان شرقی:

پروتکل منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا تنظیم و اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۲۶:۴۳
کد خبر: ۹۸۰۵۴۹
پروتکل منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا تنظیم و اجرا می‌شود
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، پروتکل منطقه‌ای با همکاری استان‌های مجاور تنظیم و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از روند کنترل‌های مراقبتی و بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان، با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس این پروتکل که جزئیات آن در جلسه استانداران سه استان شمال غرب کشور پس از این بازدید، مشخص و اعلام می شود، محدودیت تردد در جاده‌ها و غربال‌گری مشترک با همکاری این استان‌ها انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس غربال‌گری‌های مستمر در مبادی ورودی و خروجی استان، افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده و از ورود آنها به استان و شهرستان‌ها جلوگیری می‌شود.

پورمحمدی افزود: در بازدیدی که از پلیس‌راه تبریز- آذرشهر داشتیم، غربال‌گری به شکل جدی انجام می‌شود و در مدت بازدید نیز پنج نفر مشکوک به کرونا شناسایی و از ورود آنها ممانعت شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از ضدعفونی کردن خودروها و تب‌سنجی سرنشینان آنها در ورودی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: خیران در انجام این اقدامات و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و تب‌سنج سنگ‌تمام گذاشته‌اند که قابل تقدیر است.

پورمحمدی افزود: غربال‌گری و پایش یکی از عوامل مهم در کنترل بیماری کروناست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه کاهش سفرهای غیرضروری  در این موضوع بسیار تعیین‌کننده است و بر اساس گزارش پلیس راه، امسال 70 درصد کاهش سفر را در استان شاهدیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌های استان توسط 45 گروه از امدادگران هلال احمر کنترل می‌شود، گفت: در حال حاضر تمامی خودروها در مبادی ورودی و خروجی استان مورد سنجش و غربال‌گری قرار می گیرند که این روند به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای توصیه های پزشکی از سوی مردم گفت: مردم در سامانه سلامت ثبت نام کرده و در صورت داشتن سوال  یا علایم مشکوک با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز