استاندار یزد:

تمامی واحدهای صنفی به‌جز صنوف خاص، تا پایان هفته تعطیل است

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۲:۲۸:۰۵
کد خبر: ۹۸۴۵۶۴
تمامی واحدهای صنفی به‌جز صنوف خاص، تا پایان هفته تعطیل است
استاندار یزد با بیان اینکه دستورالعمل و شیوه نامه جدید فعالیت اصناف به‌زودی تهیه و اعلام می شود گفت: همه واحدهای صنفی بجز صنوف خاص، تا پایان هفته تعطیل است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمدعلی طالبی در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در تشریح وضعیت محدودیتها و تعطیلی ها در روزهای آینده استان یزد اظهار داشت: همکاری خوب مردم طی هفته گذشته و کاهش ترددها، موجب کاهش روند ابتلا به بیماری کرونا در استان شده است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌های جدی برای افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در هفته جاری و آینده داریم و در همین راستا بر تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تاکید شد، افزود: از تمامی شهروندان می‌خواهیم همکاری خود در روزهای آتی و بخصوص جشن نیمه شعبان ادامه دهند و از ترددهای غیرضروری جدا خودداری کنند.

استاندار یزد بیان داشت: شیوه نامه فعالیت برای بازگشایی احتمالی اصناف از هفته آینده در حال تدوین است تا تمامی فعالیت های اصناف در چارچوب موازین بهداشتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مواردی در کمیته اقتصادی ستاد کرونا برای حمایت از اصناف و کسب و کارهای متضرر از این  بیماری به تصویب رسیده است، ادامه داد: علاوه بر تدابیر ملی، در قالب کمیته ای در سطح استان پیگیری های ویژه ای برای حمایت از اصناف(در حوزه های مالیاتی، تسهیلات بانکی و مطالبات دستگاه های خدمت رسان) خواهیم داشت.

طالبی با اشاره به اینکه برای حمایت از اصنافی که در لیست حمایتی دولت نیستند، پیگیری هایی را صورت خواهیم داد افزود: پیشنهادات خود را برای کمک و حمایت بیشتر اصناف به منظور اجرا در سطح ملی، به مرکز منتقل میکنیم.

وی در خصوص فعالیت فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی استان نیز عنوان کرد: فعالیت فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی منوط به رعایت پروتکل های بهداشتی است ضمن اینکه پایش کارگران واحدهای صنعتی و معدنی با جدیت و به طور روزانه در حال انجام است.

رئیس ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اضافه کرد: همچنین باید با همکاری سازمان های خیری و مردم نهاد و دستگاه های مرتبط، شاهد ساماندهی و یکپارچگی در زمینه ارائه کمک های خیری باشیم تا هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود.

وی در خصوص افزایش ترددها نیز عنوان گرد: افزایش تردد در ورودی استان طی روزهای اخیر، مربوط به ورود هم استانی هایی است که به دیگر مناطق کشور سفر کرده بودند و به زودی این تردد ها کاهش خواهد یافت.

نظر شما