فرماندار شهرستان آستارا ؛

راه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای از کتاب و کتابخوانی و مسیر کتابخانه ها می گذرد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۸:۳۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۴۱۸۴
راه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای از کتاب و کتابخوانی و مسیر کتابخانه ها می گذرد
فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار داشت: راه توسعه و پیشرفت هر جامعه ای از کتاب و کتابخوانی و مسیر کتابخانه ها می گذرد زیرا انجام هر کار عملی نیازمند انباشت علم و تحقیقات علمی در آن حوزه می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، حسن رستم زاد فرماندار شهرستان رشت درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان گفت: برای تحقق شعار سال ، جهش تولید باید در حوزه های فکری و اندیشه نیز جهش اتفاق بیفتد و همچنین جهش دراندیشه، ایده‌ها و افکار  مقدمه ی جهش در تولیدات داخلی و صنایع می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در حال حاضر یکی از حوزه های پر اهمیت در بحث جهش، جهش در تولیدات رسانه‌ای ، فضای مجازی و دیجیتال است که در این روز ها از اهمیت ویژه ای در سطح جهان برخوردار است.

 رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا افزود: کتاب و کتابخوانی نباید از پیشرفت باز بماند و باید همگام با سایر حوزه ها در بروز رسانی و هماهنگ کردن خود با جامعه پیش برود وهمه ی ما باید تلاش کنیم سرانه مطالعه در کشور را بالا ببریم که این نیازمند کار و تلاش و فرهنگسازی در این زمینه است.

 نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا اظهار داشت: در کشور های که اکنون صاحب تکنولوژی هستند به دلیل اهمیتی زیاد کتاب و کتابخوانی  در طی قرون اخیر کتاب و کتابخوانی و مطالعه را در تمامی حوزه ها بسط داده اند و توانسته اند به این میزان از پیشرفت و توسعه برسند و تنها راه ما نیز بازگشت به خویشتن و اتکا به فرهنگ غنی و عظیم ایران اسلامی مان است و ما باید رشد علم و دانش و رونق آن در سده های اول اسلام را دوباره در کشورمان احیا کنیم و سردمدار علم و تکنولوژی در جهان باشیم و این میسر نمیشود مگر با ایجاد یک تحول و جهش در میزان مطالعه و تولید انباشت علم در کشور.

 وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون از لحاظ جایگاه علمی بعد از انقلاب اسلامی به همت جوانان کشور شاهد دستاوردهای خوبی بوده ایم و  امیدواریم با پشتکار و تلاش جوانان شاهد اتفاقات خوبی در همه عرصه ها به خصوص عرصه های علمی در کشور باشیم.

 وی اضافه کرد: همه ما باید روزانه زمانی را برای مطالعه کتاب و ترویج آن در خانواده هایمان اختصاص دهیم و پس از مدتی حتماً شاهد تاثیرات آن خواهیم بود.

 فرماندار آستارا به غنای شخصیت های علمی و ادبی شهرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه شهرستان آستارا از لحاظ شخصیت های علمی و ادبی، شهرستانی غنی است و نباید از این افراد و بهره مندی از استعدادها و توانایی شان در پیشبرد اهداف غافل شویم.

 وی به بهره‌مندی از ظرفیت خیرین شهرستان برای کتابخانه‌ها اشاره کرد و خاطر نشان شد: در زمان شیوع بیماری کرونا شاهد کمک‌های بی‌نظیری از سوی خیرین بودیم که امیدواریم در حوزه کتاب و کتابخوانی و فرهنگ نیز همین حمایت‌ها و کمک‌ها را داشته باشند‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز