در ستاد پیگیری ویژه محرومیت زدایی شهرستان شفت عنوان شد؛

رنجکش : مدیران برای رفع محرومیت‌های شهرستان شفت جدیت بیشتری داشته باشند

۱۳۹۹/۰۴/۰۹ - ۲۰:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۰۲۲۲۲۹
رنجکش : مدیران برای رفع محرومیت‌های شهرستان شفت جدیت بیشتری داشته باشند
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان و دبیر ستاد پیگیری محرومیت زدایی شهرستان شفت گفت : مدیران برای رفع محرومیت‌های شهرستان جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس ر نجکش در جلسه ستاد پیگیری ویژه محرومیت زدایی شهرستان شفت در محل فرمانداری این شهرستان افزود : اجرای تصمیمات این ستاد که در سطح ملی از سوی وزارت کشور و در استان با هدایت استاندار گیلان پیگیری می‌شود می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی اظهار داشت : در جلسات مختلف ستاد در یکسال گذشته تصمیمات مناسب و مختلفی بر اساس شرح وظایف و اختیارات و امکانات دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای شهرستان شفت داشته‌ایم که باید در دستور کار ویژه مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد : طرح محرومیت زدایی ۳۱شهرستان منتخب در کشور که شفت هم یکی از آن‌ها است فرصتی را در اختیار مدیران محلی و استانی قرار داده است تا با اتکا به دستورالعمل‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در کوتاه مدت و همچنین هدایت اعتبارات در اختیار ضمن برداشتن موانع زمینه های اجرای طرح‌ها را عملیاتی نمایند.

وی ادامه داد : یکی از اقدامات موثر در این زمینه اجرای طرح‌های ضربتی با اولویت‌های منطقه در زمینه‌های مختلف است که با ابتکار و مدیریت خلاقانه می‌تواند عملیاتی شود.

به گفته وی، استفاده از ظرفیت‌های مردمی در سرمایه گذاری‌ها و همچنین بهره‌مندی از نخبگان و تشکل‌های مردمی از جمله موضوعاتی است که در فرآیند توسعه شهرستان حائز اهمیت است و اساس کار ستاد محرومیت زدایی شهرستان‌های منتخب در کشور مردم محوری است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با اشاره به شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در شفت و بررسی مشکلات و چالش‌ها و اولویت‌های تعیین شده در اجرای پروژه‌های عمرانی یادآور شد : کمک به چرخه توسعه اقتصادی، فعال‌سازی واحدهای تولیدی غیرفعال، جذب و پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری موضوعاتی جدی در این ستاد است که باید از طریق مدیران مربوطه پیگیری شود.

وی گفت : همه نوع آمادگی همکاری برای رفع موانع و کمک به شکل گیری اجرای پروژه‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها در ستاد استانی و ملی وجود دارد و مدیران استانداری با هدایت استاندار گیلان به جد پیگیر آن هستند.

وی همچنین با برشمردن بسیاری از ظرفیت‌های موجود در قوانین دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در فرآیند توسعه شهرستان خواستار نگاه ویژه آن‌ها در این زمینه شد.

رنجکش ایجاد رویدادهای مختلف فرهنگی و اجتماعی، برندسازی تولیدات و فرصت‌های سرمایه گذاری در شفت را با توجه به استعدادهای متنوع آن بویژه در بخش گردشگری و کشاورزی از مهمترین نیازهایی دانست که باید به آن توجه جدی شود.

وی یاد آور شد : برای کارایی بیشتر و تمرکز بر پروژه‌های با اولویت جلسات ستاد با حضور مدیران کل استانی در شهرستان برگزار می‌شود که حضور مدیران صمت، میراث فرهنگی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اوقاف، پارک علم و فن‌آوری، مدیریت و برنامه ریزی بر اساس درخواست فرماندار شفت در این راستا انجام شده است.

وی خواستار اجرای طرح‌های سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران با همکاری مدیران محلی و استانی شد.

به گفته وی، در سال جهش تولید باید بتوانیم با اقدامات موثری جهشی مناسب در رفع محرومیت‌ها و اجرای برنامه‌های محرومیت زدایی در شفت داشته باشیم.

در این جلسه که مدیران کل چند دستگاه اجرایی حضور داشتند فرماندار شفت نیز به ارائه گزارشی از وضعیت شهرستان و مطالبات آن پرداخت و ضمن تشکر از پیگیری‌های انجام شده خواستار حضور بیشتر مدیران استانی در شفت شد.

بازدید از یک واحد تولید سرکه در شهرک صنعتی شفت که محصول آن به کشورهای مختلف صادر می‌شود از جمله برنامه‌های دیگر این تست بود که ضمن بررسی مشکلات طرح توسعه و تامین مواد اولیه راهنمایی‌هایی برای رفع آن‌ها ارائه شد.

 

index111111

888888888888

55555

888

000000

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز