با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و استاندار گیلان؛

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان آغاز به کار کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۵:۲۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۲۶۵۹
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان آغاز به کار کرد
صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و استاندار در رشت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در ادامه سفر یک روزه معاون علمی وفناوری رئیس‌جمهوری به گیلان، عصر امروز (سه شنبه) صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان با حضور دکتر سورنا ستاری و دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان در رشت آغاز به کار کرد.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی گیلان با مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تاسیس شده و زیر نظر کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری کشور به فعالیت می پردازد.

پارک علم و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه گیلان و بخش خصوصی از سهامداران این صندوق هستند.

تمامی خدمات قابل ارائه در صندوق های پژوهش و فناوری کشور اعم از تسهیلات، لیزینگ محصولات، صدور ضمانت نامه، توانمندسازی و سرمایه گذاری خطر پذیر در صندوق گیلان ارائه می شود.

همچنین دکتر سورنا ستاری به همراه دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان از محل احداث کارخانه نوآوری گیلان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت های در حال اجرا قرار گرفتند.

وسعت محدوده اجرای این طرح ۱۵ هزار مترمربع و مساحت سوله ها بالغ بر چهار هزار متر مربع است.

کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان، نقش آفرینی در تحقق کارآفرینی مبتنی بر نوآوری، حمایت از تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در میان دانشجویان و دانش آموختگان رشته های مختلف، پرورش نیروی انسانی، حمایت از فعالیت های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی علم، فناوری، تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه در حوزه رشته های سیاستگذاری، مدیریت و تجاری سازی و نوآوری و توسعه نهادهای فعال در تجاری سازی و توانمندسازی دستاوردهای علمی، تحقیقاتی و فناوری کشور بخشی از اهداف احداث این کارخانه است.

این کارخانه بصورت تخصصی به موضوعات و محورهایی از جمله گردشگری شهری، صنایع خلاق شهری، تعاملات اجتماعی، محیط زیست شهری، بهینه سازی مصرف انرژی، بازآفرینی شهری، پدافند غیر عامل، تاب آوری شهری، هوشمندسازی، تسهیل گری  و تعمیر و نگهداری شهری می پردازد.

معاون رئیس جمهوری و استاندار گیلان با حضور در فرودگاه سردار جنگل رشت، از پرنده دوزیست ساخت مبتکران گیلانی نیز رونمایی کردند.

با ساخت این پرنده دریایی ۶ نفره دو زیست ، ایران پس از آمریکا و روسیه از این فناوری برخوردار است. با توجه به برخورداری گیلان از مرزهای دریایی و لزوم توجه به امنیت مرزها، می‌توان از این پرنده در جهت مرزبانی، گشت دریایی، تصویربرداری از مرزها و ... استفاده کرد.

گفتنی است معاون رییس جمهوری و استاندار گیلان صبح امروز از روند پیشرفت اجرایی طرح شهرک علم و فناوری گیلان ، نمایشگاه محصولات و دستاوردهای فناورانه دانشگاه گیلان و دانشگاه آزاد گیلان، شرکت دانش بنیان قوای محرکه فرزانگان، نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناور مجتمع نیمه صنعتی فشتام بازدید و سوله های کارگاهی این مجتمع را افتتاح کردند. دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت از دیگر برنامه های سفر دکتر ستاری به گیلان بود.

نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید نیز عصر امروز با حضور دکتر ستاری برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز