بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از چهار شرکت فناور

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۲۲۷۹۶
بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از چهار شرکت فناور
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از چهار شرکت فناور " آبزیکو " ، " آستان کیمیای گیل " ، " سبو سیب " و شرکت طراحان پیشرو کاوشگر مستقر در مجتمع نیمه صنعتی فشتام بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، این شرکت ها با زمینه ی فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی ،کشاورزی و فناوری های نوین مورد بازدید قرار گرفتند.

سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان

" محمد قربانی " مدیر عامل شرکت آبزیکو تولید کننده و ارایه دهنده خدمات شیلاتی در حاشیه ی این بازدید به خبرنگار برنا گفت : این شرکت از سال 92 فعالیت خود را آغاز کرده و با استفاده از تیم حرفه ای و متخصصان حوزه مرتبط توانست قدم های علمی و عملی موثری در ارتقا کمی و کیفی فعالیت های آبزی پروری کشور بردارد.

وی با تشریح تولیدات این شرکت گفت : ساخت استخرهای آماده (زینکالیومی ) برای اولین بار در کشور از جمله تولیدات شاخص شرکت آبزیکو می باشد .استخرهای پیش ساخته ارزان زینکالیومی علاوه بر پرورش انواع آبزیان در فعالیت های صنعتی ،دام و طیور ،گلخانه ،ذخیره آب کشاورزی ،آب آشامیدنی و ... بکار گرفته می شود .

سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان

قربانی خاطر نشان کرد : ارایه خدمات خوراک و مکمل های آبزیان ، محصولات آبزی پروری ،تجهیزات فیلتر و تصفیه آب ،ارایه سنسورهای کنترل و ...از جمله محصولات این شرکت است.

وی اظهار داشت : شرکت آبزیکو همچنین توانسته است با حمایت از قشرهای کم درآمد و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در سطح کشور در حوزه ی شیلات و آبزی پروری موجب اشتغالزایی شود .

سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به گیلان

" ناصر مه رو " مدیر عامل شرکت آستان کیمیای گیل نیز در حاشیه بازدید دکتر ستاری به خبرنگار ما گفت : شرکت آستان کیمیای گیل با هدف تحقیق ، توسعه و تولید نسل نوینی از شوینده هاب خانگی و صنعتی و افشانه (اسپری ) خاص که دارای خاصیت ویژه ای باشد تاسیس شد و این شرکت فعالیت خود را از سال 96 آغاز کرده است.

وی افزود : در حال حاضر چندین نوع شوینده صنعتی بر پایه های آبی و آلی در محیط کاملا تحقیقاتی و پژوهشی و در مجتمع تحقیقاتی ،نیمه صنعتی پارک علم و فناوری گیلان تولید و به بازار هدف عرضه می شود .

مه رو عنوات کرد : افشانه های محافظت در برابر خوردگی ،تمیزکننده قالب و ابزارها ،جدا کننده سیلیکونی قالب و ابزارها ،انژکتور شور و تمیز کننده ،روانکار و محافظ قطعات و ابزارهای فلزی و صنعتی از جمله محصولات شرکت آستان کیمیا گیل می باشد.

گفتنی است شرکت "سبو سیب " تولید کننده قرص کود ارگانیک نخستین قرص کود تولید شده به روش اکستروژن در ایران با همکاری شرکت بیز ،پارک علم و فناوری گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و شرکت طراحان پیشرو کاوشگر ،طراح و تولید کننده ماشین آلات صنعتی از دیگر شرکت های مورد بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور بودند.

 

نظر شما