استاندار گیلان در دیدار با رئیس فدراسیون سوارکاری مطرح کرد؛

سوابق گیلانیان در اسب سواری، مشوق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این رشته ورزشی است

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۵:۲۶:۲۴
کد خبر: ۱۰۲۳۲۸۸
سوابق گیلانیان در اسب سواری، مشوق بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این رشته ورزشی است
استاندار گیلان با اشاره به توصیه دین مبین اسلام درباره اسب سواری و جایگاه این رشته ورزشی در فرهنگ ایرانیان گفت: سوابق مردم گیلان در اسب سواری، مشوق بخش خصوصی برای مشارکت و سرمایه گذاری در این رشته ورزشی است که توسعه اشتغال و ایجاد نشاط میان مخاطبان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس فدراسیون سوارکاری کشور با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا (ع) ، گیلان را از جمله مناطق مستعد پرورش اسب به‌سبب شرایط اقلیمی، جغرافیایی و موهبت‌های الهی با پیشینه‌ی تاریخی عنوان کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌های این رشته ورزشی، با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زمینه حضور و جذب بیشتر علاقمندان را فراهم می‌کند.

وی به توصیه دین مبین اسلام پیرامون اسب سواری و جایگاه این رشته ورزشی در فرهنگ ایرانیان اشاره و خاطرنشان کرد: گسترش باشگاه‌های ورزشی این رشته علاوه بر ایجاد نشاط و شادمانی میان مردم، می‌تواند بستر اشتغالزایی و ایجاد درآمد را به دنبال داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در کنار همگانی کردن رشته اسب سواری، باید پرورش سوارکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی و عضویت گیلانیان در تیم ملی را در برنامه داشته باشیم، گفت: آمادگی برگزاری مسابقات در سطح شهرستانی و بخش‌های استان و نیز مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین در گیلان وجود دارد تا شاهد یک مانور اجتماعی و فرهنگی برای جذب علاقمندان و معرفی برند اسبچه خزری در سطح ملی و بین‌المللی باشیم.

در این دیدار که مدیرکل ورزش و جونان استان نیز حضور داشت، رئیس فدراسیون سوارکاری با اشاره به وجود 400 باشگاه اسب سواری در کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: توجه به زیرساخت‌های رشته سوارکاری در کنار تقویت این حوزه می‌تواند به رشد اشتغال و درآمدزایی منجر شود.

مسعود خلیلی پیست سوارکاری پیربازار رشت را یکی از با قدمت‌ترین پیست‌های کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد در سال آینده بتوانیم شرایط برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب کاسپین را فراهم کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز