مدیرکل سرمایه گذاری استانداری گیلان در کارگاه آموزشی و توجیهی مدیریت صادرات :

از شرایط تغییر بازارهای بین‌المللی باید با حضور به موقع استفاده کنیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۸:۲۶:۱۱
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱۲
از شرایط تغییر بازارهای بین‌المللی باید با حضور به موقع استفاده کنیم
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت : باید از شرایط ایجاد شده با توجه به تغییراتی اساسی که در بازارهای بین المللی بر اثر کرونا ایجاد شده است با حضور به موقع استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر یونس رنجکش در کارگاه آموزشی و توجیهی مدیریت صادرات که با حضور فعالان اقتصادی و اساتید دانشگاه برگزار شد ، اظهار کرد: یکی از مهمترین بازارها مربوط به حاشیه دریای کاسپین و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا و روسیه است که در این شرایط می‌تواند جذابیت‌های بسیاری برای تولیدات ایران و صادرکنندگان داشته باشد.

وی افزود : با توجه به نیازهای موجود در این منطقه و شرایطی که در دوران کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده وجود دارد هر کشوری بتواند این نیازها را برطرف کند موجب برقراری روابط جدید در داد و ستد خواهد شد.

به گفته وی، ایران در این شرایط به دلیل برخورداری از مزیت‌های بسیار قادر خواهد بود با تدوین استراتژی مشخص و صادرات محور ضمن حمایت از تولیدات داخلی موجب رونق صادرات و رقم زدن موقعیت‌های بهتر در این بازار شود.

وی افزود : استان گیلان با توجه به موقعیت جغرافیایی آن از دیرباز دروازه تجارت و صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای حاشیه کاسپین بوده است که این مزیت برای توسعه روابط تجاری در شرایط امروز می‌تواند موجب تقویت و نقش‌آفرینی بیشتر شود.

رنجکش ادامه داد : باید با حضور در نمایشگاه‌ها و برقراری روابط توسط هیات‌های بازرگانی در کشورهای عضو اوراسیا و همچنین بازارهای منطقه حاشیه دریای کاسپین در کنار بازاریابی‌های مناسب نسبت به شناخت بهتر از بازارهای نیاز از این فرصت در شرایط امروز برای تقویت داد و ستد با کشورهای استفاده کنیم.

وی گفت : شاید برخی تصور کنند که در شرایطی که دنیا با چالش بیماری ویروس کرونا روبرو است و روابط اقتصادی کشورها با مشکل روبرو و هزینه‌ها نیز افزایش یافته است چگونه می‌توان موفق شد که رمز این موفقیت در کسب موقعیت‌های جدید با خلاقیت و نواری در بازارها و جایگزین شدن به جای رقبا در این بازارها است.

وی افزود : نیازهای جدیدی اکنون در بازارها احساس می‌شود و اگر بازرگانان و تجار کشور بویژه استان گیلان به دلیل شرایط مطلوب که از نظر سوابق و شرایط جغرافیایی دارند نتوانند این بازارها را به دست اورند شاید در اینده  موقعیت‌های نسبی امروز را هم از دست بدهند چون رقبای تجاری کشورهای دیگر بیکار ننشسته اند.

وی اظهار داشت : انچه که اکنون از طریق ایران به این کشورها صادر می‌شود حجم مبادلات با توجه به مزیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار داریم بسیار ناچیز است که باید فکری اساسی در بهره‌مندی از بازارهای منطقه انجام شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان یادآور شد : سال گذشته با توجه به هدف گذاری‌هایی که در زمینه صادرات از گیلان به بازارهای منطقه انجام شده بود بیش از ۵۰۰میلیون دلار تحقق یافت که امسال نیز این هدف گذاری به ۶۰۰میلیون دلار پیش‌بینی شده است که ظرفیت تحقق آن بیش از این میزان است و باید بتوانیم از شرایط بهتر بهره ببریم.

وی آموزش صادرکنندگان و آشنایی بهتر با بازارهای منطقه، رفع موانع صادرات و تسهیلاتی در سیاست‌های حمایتی دولت و برنامه ریزی‌های بلند مدت و داشتن استراتژی صادرات محور در کنار همکاری‌های دستگاه‌های اجرایی و پشتیبان در حوزه تولید و صادرات و پر رنگ‌تر بودن نقش اتاق بازرگانی را از مهمترین اقدامات در زمینه سیاست‌های استان گیلان در این زمینه عنوان کرد.

در این کارگاه آموزشی اساتید و کارشناسان شرکت کننده در خصوص راهکارهای صادرات، چگونگی حضور در بازارهای منطقه، نقش نمایشگاه‌ها در بر قراری روابط تجاری و همچنین شرایط جدید تجارت و صادرات و نقش‌آفرینی کشورها و بازیگران جدید در این عرصه سخنانی ارایه کردند.

 کارگاه آموزشی و ترویجی مدیریت صادرات از سوی اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان و با مشارکت و همکاری اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد.

 

3

5555

2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز