استاندار گیلان؛

پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود، در دفاع مقدس هشت ساله تحقق یافت/ رمز جاودانگی و عزت این دوران پرافتخار با زبانی هنرمندانه و شیوا به نسل جوان بازگو شود/ بالاترین میزان همدلی، بعد از دوران دفاع مقدس، در جریان مبارزه با کرونا شکل گرفت

۱۳۹۹/۰۴/۲۳ - ۰۶:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۰۲۸۴۲۷
پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود، در دفاع مقدس هشت ساله تحقق یافت/ رمز جاودانگی و عزت این دوران پرافتخار با زبانی هنرمندانه و شیوا به نسل جوان بازگو شود/ بالاترین میزان همدلی، بعد از دوران دفاع مقدس، در جریان مبارزه با کرونا شکل گرفت
استاندار گیلان دفاع مقدس را گنجینه ای بی بدیل از بهترین صفات و پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود دانست با تأکید بر اینکه لازم است رمز جاودانگی و عزت این دوران پرافتخار با زبانی هنرمندانه و شیوا به نسل جوان بازگو شود، گفت: معتقدم بالاترین میزان همدلی، هماهنگی و همراهی میان تمامی دستگاه ها و بخش ها را در مبارزه با کرونا مشاهده کردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی ، ایشان را قافله سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین خواند که همچنان از روح بلند و پرفتوح او درس می‌آموزیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی را نیز موجب وحدت، انسجام و قدرت و ایستادگی جامعه دانست که طی فراز و نشیب های دهه های اخیر، کشتی انقلاب را به ساحل آرامش هدایت کرده اند.

وی دفاع مقدس را گنجینه ای بی بدیل از بهترین صفات و ویژگی ها برای رزمندگان و کوشندگانی خواند که گام در این عرصه نهادند و افزود: معتقدم پرافتخارترین دفاع ایرانیان از سرزمین خود، در دفاع مقدس هشت ساله تحقق یافت چراکه در این دوران؛ ایمان، حماسه و ایستادگی به حد اعلی و زیباترین شکل متجلی شد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: این دوران، برای ما ملت‌ساز شد و ایرانیان در جریان دفاع مقدس به ملتی منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزان و بیگانگان تبدیل شد و با ایستادگی در دوران دفاع مقدس ، پیروزی‌های بزرگی به‌دست آمد که دشمنان هرگز آن را باور نمی‌کردند.

وی بیان کرد: اگر چه در مقاومت هشت ساله، بهترین فرزندان این مرز و بوم از قومیت ها و نژادهای مختلف تقدیم راه جهاد شدند و خسارت‌های مادی به کشور و مردم وارد شد، اما ملت ما نشان داد که دشمن نمی تواند صدمه‌ای به انقلاب وارد سازد و عزت ملی را مخدوش نماید.

دکتر زارع با اشاره به اینکه دفاع مقدس نشان داد دین و اعتقاد به خداوند، ‌نه تنها منافاتی با عشق به میهن ندارد؛ بلکه این هر دو در کنار هم هستند ، اضافه کرد: جامعه امروز ما پس از تجربه دفاع مقدس، جامعه‌ای متحد و منسجم است و همه اقوام و مذاهب ، یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و راهبری و دولت واحد در برابر دشمنان ایستاده‌ و خواهند ایستاد.

نماینده عالی دولت در گیلان ایستادگی و فداکاری خانواده‌های ایثارگران و شهدا را شایسته تجلیل دانست و گفت: در بازدیدهایی که در فضایی صمیمی با آنان دارم، این موضوع را مشاهده می کنم؛ ایشان در طول دوران بعد از دفاع مقدس با وجودی که عزیزترین عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند، با افتخار اعلام می کنند که باز هم برای این کشور، سرزمین و برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی‌آماده فداکاری هستند.

وی این میزان ایثارگری را گنج های دفاع مقدس و آن دوران پر افتخار دانست و افزود:  در حالی که خود را مهیای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس می کنیم؛ باید رمز جاودانگی، عزت و عظمت این دوران پرافتخار در تاریخ ملت ایران را با زبانی هنرمندانه و شیوا به نسل جوان بازگو نماییم.

دکتر زارع ایثار و فداکاری جهادگران عرصه سلامت طی ماه های اخیر و پس از شیوع کرونا را جلوه ای همسان با مجاهدت های دوران دفاع مقدس دانست و افزود: این تقرب و نزدیکی که برای جوانان تبیین شده و آنان نیز این موارد را پذیرا شده اند؛ هم بیانگر روحیه حقیقت جو و حقیقت پذیر نسل جوان ماست و هم تجربه ای گرانبها پیش روی ما می نهد که با وحدت، انسجام و همدلی می توان در نبرد با دشمنان ملت ایران ، پیروز شد.

وی تصریح کرد: امروز مردم و نظام اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار دارند؛ نبردی با آرایشی دیگر که این بار صفوف به هم پیوسته آن، اعتماد ملی را نشانه گرفته در حالیکه انسجام و وحدت درونی ملت ایران ، پای کار ایستادن مدیران و حمایت از آنان ، عنصری تعیین‌کننده در شرایط کنونی است و همین اتحاد ما را از گردنه های سخت عبور می دهد.

دکتر زارع اظهار داشت: معتقدم بعد از دوران دفاع مقدس بالاترین میزان همدلی، هماهنگی و همراهی میان تمامی دستگاه ها و بخش ها را در مبارزه با کرونا مشاهده کردیم چراکه تمام نهادهای حاکمیتی، نیروهای مسلح، نهادهای مدنی و شهروندان و ... همه پای کار آمدند و دستاوردهای خوبی به‌دست آمد.

وی حرکت در مسیر جلب رضایت و مشارکت مردم را موجب انسجام ، همبستگی بیشتر و نیز تقویت امید به آینده در جامعه دانست و گفت: این وحدت کلید حل مشکلات مردم است.

استاندار گیلان در ادامه به برگزاری یادواره شهدا با رویکرد رسانه ای در روزهای پایانی سال گذشته اشاره و اضافه کرد: این اقدام نتایج مثبتی به دنبال داشت از این‌رو باید در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ، در برگزاری این گونه برنامه ها و همایش ها از ابزارهای بصری به شکل مطلوب‌تری بهره مند شویم.

وی بر لزوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در روند برنامه سازی ها تاکید و بیان کرد: لازم است ضمن تبیین انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، امیدآفرینی برای نسل جوان هم به درستی دنبال شود .

دکتر زارع با اشاره به در پیش بودن برنامه های ویژه ای همچون سالروز ورود آزادگان به میهن و هفته دفاع مقدس ، برنامه ریزی جامع برای اجرای هرچه بهتر این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی ، جلب توجه عموم مردم به این برنامه ها را امری مهم خواند و گفت: شبکه استانی صدا و سیما باید در برنامه سازی و پخش اخبار این نوع از رویدادها اهتمام بیشتری داشته باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین میرزاکوچک خان جنگلی را شخصیتی فراملی دانست که باید در برنامه ریزی ها و برگزاری مراسم های مرتبط به حفظ شان و منزلت این روحانی شهید توجه ویژه ای صورت گیرد .

دکتر زارع همچنین به روند احداث موزه دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: این بنا با اعتبار ملی و استانی احداث می شود اما لازم است دستگاه های اجرایی نسبت به ارائه خدمات مرتبط با شرح وظایف خود و تعامل در اجرای این پروژه بزرگ گام بردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز