استاندار در نشست سه ساعته با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب گیلان عنوان کرد؛

با تقویت اراده ملی و امیدافزایی، بر مشکلات فائق می‌آییم/ برای بهبود شرایط همه نخبگان با همدلی و هم‌افزایی نقش‌آفرینی کنند / توطئه دشمنان برای مأیوس کردن جامعه نسبت به آینده را خنثی کنیم/با گشودن افق‌هایی تازه پیش روی مردم، فرداهایی پرنشاط به ارمغان آوریم

۱۳۹۹/۰۴/۲۹ - ۱۵:۵۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۳۱۶۰۸
با تقویت اراده ملی و امیدافزایی، بر مشکلات فائق می‌آییم/ برای بهبود شرایط همه نخبگان با همدلی و هم‌افزایی نقش‌آفرینی کنند / توطئه دشمنان برای مأیوس کردن جامعه نسبت به آینده را خنثی کنیم/با گشودن افق‌هایی تازه پیش روی مردم، فرداهایی پرنشاط به ارمغان آوریم
استاندار گیلان با تصریح اینکه با تقویت اراده ملی و امیدافزایی، می توانیم بر مشکلات فائق آییم، بر لزوم نقش آفرینی همه نخبگان با همدلی و هم‌افزایی برای بهبود شرایط و نیز اهتمام به خنثی کردن توطئه دشمنان برای مأیوس کردن جامعه نسبت به آینده کشور تأکید کرد و گفت: در سایه گفتمانی واحد برای توسعه استان و گشودن افق‌هایی تازه پیش روی مردم، فرداهایی پرنشاط برای ایران به ارمغان آوریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در نشستی با اعضای شورای مرکزی خانه احزاب استان اظهار داشت: امروز آنچه در وضعیت کنونی و با در نظر داشتن شرایط داخلی، تحولات منطقه ای و بین المللی کشور بدان نیازمند است؛ حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی است.

وی به جایگاه احزاب در جوامع مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: احزاب در زمان بحران‌ها نقش آفرینی داشته و جریان ساز هستند؛ چنانکه در کارگروه ها، اتاق فکرها و مراکز پژوهشی موضوعات را مورد بررسی قرار داده و با هدف گذاری برای آن برنامه ریزی می کنند.

دکتر زارع بر لزوم حذف این نگاه که احزاب، فقط در بزنگاه های سیاسی همچون زمان انتخابات قد علم کرده و به فعالیت بپردازند ، تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت های احزاب برای بررسی آسیب‌ها و راهکارهای مبتلابه زمان خویش، بهره بگیریم.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: احزاب باید به عنوان بازوی فکری تصمیم گیران کشور، نقشه راه بهبود شرایط آینده جامعه را ترسیم کنند بویژه آنکه در شرایط کنونی، لازم است برای حفظ آرامش، امید و با اراده ملی بتوانیم بر دشواری ها فائق آییم.

وی با قدردانی از مردم برای ایستادگی و مقاومت در مقابل مشکلات اضافه کرد: تجربه ما در کرونا نشان داد که حاکمیت واحد، راه چاره اصلی برای حل دشواری هاست و امروز همه باید آن حاکمیت واحد را در برابر بیماری و مشکلات اقتصادی حفظ کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان اختلاف نظر در چگونگی مدیریت شرایط را امری طبیعی خواند و گفت: با این وجود باید پیوسته توجه کنیم که گشایش در امور، در سایه همکاری و هم‌افزایی ممکن می شود و همه نخبگان باید با همدلی و هماهنگی و اتخاذ تصمیمات مناسب ، شرایط کشور را به بهترین وجه پیش ببرند تا مشکلات مردم کاهش و معیشت آنان بهبود یابد.

وی مولفه اساسی برای عبور از شرایط کنونی را حرکت در مسیر جلب رضایت و مشارکت مردم،‌ تقویت همبستگی و امیدافزایی در جامعه خواند و بیان داشت: هر اندازه نخبگان و گروه های اجتماعی و عموم شهروندان در این مسیر فعال‌تر باشند، به سهولت می توان از تنگناها گذر کرد.

دکتر زارع با اشاره به این اظهار کارشناسان و محققان دانشگاهی مبنی بر اینکه مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دوران پس از کرونا دچار تغییر خواهد شد، گفت: بر این اساس لازم است احزاب و گروه های فکری از هم اینک برای مدیریت بهتر جامعه در چنین هنگامه ای، برنامه ریزی و تولید فکر کنند.

وی افزود:  انتظار می رود احزاب واقعیت ها را به مردم بگویند؛ اینکه با وجود پذیرش شرایط دشوار کنونی، کشور به هیچ وجه در بن بست قرار ندارد بلکه با همفکری، می توانیم افق های تازه ای پیش روی مردم بگشاییم و این توطئه دشمنان برای مأیوس کردن جامعه ایرانی نسبت به آینده کشور را نقش بر آب کنیم و فرداهایی پر نشاط و پرامید به ارمغان آوریم.

دکتر زارع به تلاش های احزاب در کاهش بحران ها از جمله کرونا که امروز نه فقط کشورمان بلکه جهان را درگیر کرده، اشاره و اضافه کرد: احزاب در قامت گروه‌های مرجع اجتماعی؛ برای مدیریت و مقابله با کرونا در حوزه فرهنگ سازی به میدان آمدند و توانستند با بهره گیری از ظرفیت‌های خود، الزامات رعایت پروتکل های بهداشتی را برای مردم تبیین و در جامعه ترویج کنند.

وی ادامه داد: معتقدم نقش اجتماعی و فرهنگی احزاب ، اهمیتی کمتر از اثرگذاری سیاسی آنها ندارد و لازم است این مهم احیاء و بازتعریف شود؛ ضمن آنکه احزاب به سبب ارتباطی که بدنه آنها با قشرهای مختلف جامعه دارد، ظرفیت های زیادی در بخش های آموزشی دارند و باید از این پتانسیل برای تأکید بر مراعات توصیه های بهداشتی بین شهروندان استفاده شود.

دکتر زارع با یادآوری اینکه گیلان از‌ نخستین استان های درگیر کرونا بود، گفت : توانستیم با تلاش‌های موثر دولت ، اقدامات ایثارگرانه کادر درمان و نیز فعالیت سایر بخش ها از جمله تشکل های مردم نهاد ، احزاب و بخش خصوصی به مقابله با بیماری بپردازیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش؛ در توضیح روند توسعه گیلان بیان داشت: باید با گفتمان واحد برای توسعه استان گام برداریم و در این مسیر تعامل، همدلی و هم افزایی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

دکتر زارع به پروژه‌های نیمه تمام استان و برنامه ریزی برای تکمیل آنها بر اساس اولویت اشاره و خاطرنشان کرد: اهتمام داریم طرح های دارای پیشرفت فیزیکی مناسب را با تلاش مضاعف ، تکمیل و به مردم تقدیم کنیم.

وی بسط و گسترش نگاه مشورتی و گفتمان سازی در مسیر توسعه را امری مهم خواند و افزود : در موضوع توسعه گیلان بر اساس نگاه علمی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فعالیت‌ها را پیش می بریم و در سایه گفتمان انسجام و وفاق، نسبت به انجام امور می‌پردازیم.

نماینده عالی دولت در گیلان منطقه آزاد انزلی را در توسعه استان و کشور دارای ظرفیت مناسبی خواند و با اشاره به فعالیت بی وقفه بنادر گیلان برای رشد و توسعه صادرات، افزایش حجم مبادلات تجاری را نتیجه این اهتمام عنوان کرد.

در این نشست که سه ساعت به طور انجامید و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز حضور داشت؛ سهیلا مدارایی رئیس دوره ای خانه احزاب گیلان ، غلامحسین بخشی از حزب کارگزاران سازندگی ، محمدابراهیم نصر از حزب اعتدال و توسعه ، اسماعیل مویدی از مجمع متخصصین استان ، اسحاق راستی از مجمع نیروهای خط امام ، حسن ایزدی از خانه کارگر گیلان، کامران احمدیان از حزب اعتماد ملی ، داراب مجد از حزب عدالت طلبان ایران اسلامی ، مسعود برادران نصیری از حزب اسلامی رفاه کارگران و حجت الاسلام احمد محبی از حزب وحدت ایران اسلامی استان نظرات خود را مطرح کردند.

بیان راهکارهای نیل به توسعه گیلان، تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در استان، اتمام پروژه های نیمه تمام، رسیدگی فزون تر به مسائل کارگران و ضرورت کاهش مدت زمان پاسخ بانک ها به پرونده های دریافت تسهیلات از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما