هشدار پلیس ؛

کشاورزان، مراقب سرقت محصولات خود باشند

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۸:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۴۰۲۹
کشاورزان، مراقب سرقت محصولات خود باشند
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان بر لزوم توجه بیشتر کشاورزان، صاحبان کارخانجات و انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی در رعایت هشدارهای پیشگیری از سرقت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ " مجید رسول زاده فرساد" در تشریح این خبر گفت: با توجه به در پیش رو بودن فصل برداشت برنج در استان، پلیس با اجرای طرح‌های مختلف به طور جدی، آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی را در دستور کارخود قرار داده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه لازم است کشاورزان از نگهداری ساقه‌های برنج در شالیزارها خودداری کرده و سریعا محصول خود را به انبارهای امن انتقال دهند افزود: تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس با همکاری بسیج ضمن پوشش مناطق روستایی جهت پیشگیری از وقوع سرقت محصولات کشاورزی ورود کرده‌اند.

سرهنگ رسول زاده در ادامه ضمن اشاره به نقش مشارکت و همکاری کشاورزان با پلیس جهت پیشگیری از سرقت محصولات، بر لزوم مراقبت و استفاده از افراد معتمد و واجد شرایط در کارخانجات و محل دپوی برنج تاکید کرد و افزود: تقویت موانع فیزیکی انبارهای نگهداری برنج، استفاده از دوربین‌های مداربسته، اتصال کارخانجات برنجکوبی به سامانه مرکز هشدار الکترونیک"مها" و استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها به منظور جلوگیری از سرقت برنج نقش بسیار مهمی در پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی دارد.

وی همچنین با اشاره به افزایش دمای هوا در فصل برداشت برنج از کشاورزان خواست از برپایی آتش در شالیزارها خودداری کرده و نظارت بیشتری بر محدوده کشاورزی خود داشته باشند.

سرهنگ رسول زاده با اشاره به ماده 20 قانون هوای پاک، آتش زدن کاه و کلش و سوزاندن بقایای گیاهی زمین‌های زراعی پس از برداشت محصول را از مصادیق اعمال مجرمانه بیان‌داشت و خاطرنشان کرد: طبق این قانون برای فرد متخلف جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان از مردم خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک و تردد افراد ناشناس در محل‌های نگهداری محصولات کشاورزی بلافاصله از طریق مرکز فوریت‌های 110، مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز