مدیر امور شعب گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در جمع خبرنگاران؛

وجود ۱۵ شعبه فعال این بنیاد در سطح استان / حمایت خیرین پشتوانه فعالیت های این بنیاد در کشور

۱۳۹۹/۰۵/۲۰ - ۲۳:۵۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۴۲۱۹۴
وجود ۱۵ شعبه فعال این بنیاد در سطح استان / حمایت خیرین پشتوانه فعالیت های این بنیاد در کشور
زهرا بسام مدیریت امور شعب گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت : حمایت خیرین پشتوانه فعالیت های این بنیاد در کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ زهرا بسام مدیریت امور شعب گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها در خصوص فعالیت های این بنیاد گفت : بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها از سال 1380 شروع به فعالیت کرده است و تا کنون 600 شعبه در کل کشور دارد که این شعب رو به افزایش است و در حال حاضر در استان گیلان 15 شعبه فعال داریم که در سایر شهرستانهایی که باقی مانده قصد فعال سازی دفاتر این بنیاد را داریم.

وی افزود : دفاتر بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند ،شعبه ایتام به صورت تخصصی در زمینه ی ایتام کار می کند .واحد جهیزیه فقط مختص تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند است و یکی از دفاتر دیگر نیز در حوزه ی درمانی و پرداخت هزینه های درمانی بیماران فعالیت دارد.

بسام با اشاره به آغاز فعالیت شعبه گیلان در سال 90 عنوان کرد : کمک خیرین گیلان ما را حمایت کرد تا بتوانیم به کمک محرومین استان بشتابیم و کارهایی که از سوی بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها انجام می شود تامین جهیزیه نوعروسان ، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و درمان رایگان بیماران ،کمک های معیشتی و تحصیلی به دانش آموزان محروم ، خانواده های ایتام و نیازمند در صورت تشخیص مددکاران در سطح استان تحت پوشش این بنیاد قرار می گیرند.

وی ادامه داد : از سال گذشته بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها مجوز فعالیت بین المللی را دریافت کرده است و در سه کشور قطر ،عمان و ترکیه دفاتر این بنیاد به زودی افتتاح می شود و کارهای اولیه آن انجام شده است و کسب مقام مشورتی از سازمان ملل متحد نیز از افتخارات این بنیاد می باشد

وی با اشاره به شیوع کرونا و مشکلات معیشتی برای خانوارها خاطر نشان کرد :  افرادی که تحت پوشش این بنیاد در گیلان بودند بیشتر شده اند چون در دوران کرونا بسیاری از افراد بیکار شدند و نخستین اقدام ما در دوره ی شیوع کرونا در استان تهیه ماسک و دستکش و مواد ضد عفونی کننده بود چون این لوازم در گیلان دچار کمبود شده بود و توانستیم این لوازم را از تهران سفارش و در اختیار مردم در گیلان قرار دهیم.بحمد الله توانستیم تا حدودی نیازهای خانواده های تحت حمایت بنیاد را در این خصوص برطرف کنیم .

وی اضافه کرد : قدم بعدی ما تهیه سبد کالا بود که در حدود 4 هزار سبد کالا تا کنون در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد و هنوز بحران کرونا به پایان نرسیده است و در این دوران با توجه به اینکه بحث شیوع کرونا موجب شوک و مشکلات روحی ، روانی و ترس افراد شده بود یک روانشناس به مجموعه ی خود اضافه کردیم که به صورت رایگان افراد تحت پوشش را مشاوره می دهد و اگر نیاز به روانپزشک بنا به تشخیص مشاور باشد بنا به قراردادی که با بیمارستان شفا داریم به آنجا ارجاع داده می شوند.

 مدیر امور شعب گیلان بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها گفت : از دیگر خدمات ارایه شده توسط بنیاد تامین جهیزیه نوعروسان می باشد که با افتتاح هر شعبه ای در هر شهرستان به میزان 15 سری جهیزیه ارسال کردیم که در اختیار مددجویان قرار گرفت.

7889

مسعود علیپور معاون اجرایی و حقوقی شعبه گیلان بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها نیز در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه گفت : فعالیت های بنیاد در طول این سالها در استان کمتر اطلاع رسانی شده است و با احترام به فعالیت سایر موسسات خیریه ،بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها بحث قبض فروشی و مراجعه به درب منازل را در حیطه فعالیت خود ندارد و این بنیاد با مدیریت خانم بسام در گیلان بدون دریافت هیچ کمک دولتی و با پشتوانه ی جذب خیرین توانسته شعبات این بنیاد را در استان گسترش دهد و از مددجویان حمایت های مختلفی معیشتی و مالی داشته باشد .

وی با بیان اینکه عنوان فعالیت های خیر موجب جلب اعتماد مردم می شود ، افزود : تا به امروز فعالیت های این بنیاد آنچنان در فضای مجازی عنوان نشده است اما برای اینکه بتوانیم قدم های بزرگتر و بیشتری برداریم نیاز است که در بخش رسانه اطلاع رسانی صورت گیرد .قصد ما حمایت از جامعه مستضعف و نیازمند استان است که کمتر به آن پرداخته شده چون سرسبزی گیلان تمامی این مسایل ناخوشایند را در خود پنهان کرده است.

علیپور خاطر نشان کرد : مناطقی در شهر رشت وجود دارند که افراد نیازمند و فقیری را در خود جای داده اند و ضرورت دارد که از این اشخاص و خانواده ها حمایت شود .

وی تصریح کرد : هیچ کدام از شاغلین بنیاد به دنبال منافع شخصی نیستند بلکه در جهت محرومیت زدایی در حال فعالیت هستند و امیدواریم که با هم افزایی بتوانیم فقر را ریشه کن کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز