مدیر‌کل کانون استان گیلان اعلام‌ کرد:

هر مرکز، یک حسینیه مجازی/ کانون گیلان با «آیه‌های آفتاب» به استقبال ماه محرم می‌رود

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۰:۲۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۲
هر مرکز، یک حسینیه مجازی/ کانون گیلان با «آیه‌های آفتاب» به استقبال ماه محرم می‌رود
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های ماه محرم این مجموعه‌‌ی فرهنگی با عنوان «آیه‌های آفتاب» در فضای حقیقی و مجازی برگزار‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسفندیار ضیائی با اعلام این خبر افزود: توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، بصیرت‌افزایی و آشنایی افزون‌تر کودکان و نوجوانان ایران اسلامی با آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها به‌شمار‌می‌رود.

مدیر‌کل کانون استان گیلان هم‌چنین،  پرورش تفکر دینی و جاری‌سازی اندیشه‌های سرور و سالارشهیدان در زندگی فردی و اجتماعی را دیگر اولویت‌‌ها عنوان‌کرد و از برگزاری هم‌زمان این ویژه‌برنامه‌ها بر بستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سراسر استان گیلان خبرداد.

وی برهمین اساس، اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و دینی با محوریت عاشورای حسینی، پرده‌خوانی وقایع عاشورا و هم‌چنین، خاطره‌گویی از حضور اعضا و مربیان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را ازجمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «روایت غنچه‌ی خونین کربلا» درگرامی‌داشت حضرت علی‌اصغر(ع)، اجرای هم‌زمان مراسم شیر‌خوارگان حسینی در مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و تقدیم دل‌نوشته به کوچک‌ترین شهید کربلا، از دیگر برنامه‌های ماه محرم کانون است که درسخنان ضیائی به آن اشاره‌شد.

این مدیر فرهنگی درعین‌حال، برپایی انجمن پژوهش کانون گیلان در دو گروه دختران و پسران با عنوان«آموزه‌های عاشورا» را از برنامه‌های هدف‌مند این ایام دانست و تحقیق و ژرف‌اندیشی در آموزه‌های انسان‌ساز قیام حسینی را از دلایل برنامه‌ریزی و برپایی این انجمن‌ها خواند.

او هم‌چنین اشاره‌ای به برگزاری ویژه‌برنامه‌های«درقاب عاشورا»، به‌منظور نمایش عکس و فیلم‌های تولیدی اعضا و مربیان کانون، برپایی انجمن هنری با موضوع «تعزیه و روایتی از عاشورا»  و برگزاری نشست آموزشی با محوریت قصه‌های آیینی سنتی؛ ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی کانون داشت و انتشار فراخوان قصه‌گویی با عنوان«درسوگ نینوا» را نیز ازجمله برنامه‌های عاشورایی این مجموعه اعلام‌کرد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان پایان سخنان خود را به همراهی همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری در ترویج فرهنگ عاشورایی اختصاص‌داد و فضا‌سازی مناسب و خوانش‌ جمعی زیارت عاشورا در دهه نخست ماه محرم را از نیز برنامه‌هایی اعلام‌کرد که از سوی همکاران ستادی این مجموعه‌ اجرامی‌شود.

 

12

55

نظر شما