عزم جدی پلیس برای تامین نظم و امنیت ماه محرم /همکاری مردم ضامن امنیت و سلامت

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۴:۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۴۶۴۹۶
عزم جدی پلیس برای تامین نظم و امنیت ماه محرم /همکاری مردم ضامن امنیت و سلامت
فرمانده انتظامی استان گیلان از عزم جدی پلیس برای تامین نظم و امنیت ماه محرم خبر داد و گفت: همکاری مردم با نیروی انتظامی و رعایت موازین بهداشتی ضامن امنیت و سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار " عزیزاله ملکی" در گفت‌وگویی از عزم جدی پلیس برای تامین نظم و امنیت ماه محرم خبر داد و گفت:‌ نیروی انتظامی تمهیدات لازم برای پوشش انتظامی، نظم بخشی و اجرای طرح‌های ترافیکی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را در دستورکار خود دارد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس با توجه به حرمت ماه محرم و در راستای برقراری نظم و امنیت مطلوب با هرگونه اقدام هنجارشکنانه و خلاف مصالح عمومی برخورد می‌کند افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و برابر دستورالعمل و ضوابط دبیرخانه ستاد ملی مدیریت کرونا، برگزاری مراسم صرفا در اماکن و فضاهای باز با رعایت فاصله‌گذاری و تجمعات حداقلی حداکثر به مدت دو ساعت ممکن خواهد بود.

سردار ملکی با تاکید بر اینکه به منظور رعایت موازین بهداشتی جابجایی هیات‌ها و دسته روی ممنوع است بیان داشت: مراسم سینه زنی و زنجیرزنی در محل مراسم بدون جابجایی و با استفاده از ماسک به صورت مستمر مجاز است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه از آمادگی کامل پلیس برای تأمین امنیت مردم در جریان سوگواری‌های مام محرم در این استان خبر داد و افزود:‌ از متولیان هیئت‌ها،‌ مساجد،‌ تکایا و برگزارکنندگان مراسم‌ سوگواری می‌خواهیم با پلیس نهایت همکاری را داشته باشند.

وی به برخی از توصیه‌های پلیس در راستای حفظ و برقراری امنیت در ماه محرم اشاره کرد و بیان داشت: برای استقرار نظم،‌ مشخصات مسئولان هیئت‌ها و برنامه‌های آنها باید از قبل به کلانتری و پاسگاه‌های محل جهت هماهنگی و پوشش ترافیکی و امنیتی لازم اعلام شود.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی نظمی و سد معبر‌ اطراف مراسم و مقابله با هرگونه ناامنی مهم‌ترین وظایفی است که نیروی انتظامی استان با همکاری سایر دستگاه‌ها مسئولیت آن را بر عهده دارد.

سردار ملکی با بیان اینکه امسال به دلیل پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا برپایی هر نوع ایستگاه‌ صلواتی توزیع و نذورات و چای در تمامی استان ممنوع است اظهار داشت: مسئولان هیئت‌ها و همیاران پلیس، باید از انجام هرگونه اقدام خلاف ضوابط بهداشتی جلوگیری کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه هماهنگی هیئت‌های عزاداری با پلیس‌ و توجه به توصیه‌های مأموران به انضباط بخشی در امور ترافیکی و برپایی منظم مراسم سوگواری کمک شایانی می‌کند خاطرنشان کرد: انتظار داریم عموم مردم عزیز در تعظیم شعائر و عزاداری ها، شئون اسلامی را در کنار عمل به توصیه های بهداشتی دقیقا رعایت کرده و ماموران انتظامی را در ارائه خدمت به عزاداران یاری نمایند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های 110 پلیس در تمامی ساعات شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت رسانی به مردم خواهد بود افزود: نیروی انتظامی علیرغم سایه سنگین ویروس کرونا تلاش خواهد نمود تا مراسم عزادار‌ی حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) پربارتر و در امنیت کامل برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز