بی گناه/ جلوی چشمانم، همسرم به او ابراز علاقه می‌کرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۵:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۲۷۴۸
بی گناه/ جلوی چشمانم، همسرم به او ابراز علاقه می‌کرد
خیانت زناشویی نقض تعهد رابطه دو نفره است که منجر به شکل‌گیری درجاتی از صمیمیت عاطفی و فیزیکی با فردی خارج از این رابطه می‌شود، از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر خیانت می‌توان به نیازهای برآورده نشده، عزت نفس پایین، عوامل شخصی روانی و عوامل فرهنگی و محیطی، ازدواج تحمیلی، دلزدگی زناشویی٬ عدم ارضاء نیاز‌های جنسی و عاطفی در بروز خیانت زناشویی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ وقتی وارد اتاق مشاوره شد دستانش به وضوح می لرزید و و بسیار مضطرب بود و حکایت زندگیش را چنین روایت کرد:

وقتی 13 سالم بود با همسرم آشنا شدم و با وجود مخالفت‌های شدید خانواده‌ام بخاطر پایین بودن سنم با هم ازدواج کردیم. دو سالی از زندگی مشترکمان نمی‌گذشت که مادر شوهرم با نیش و کنایه از من نوه خواست و من هم به این فکر افتادم که فرزندی بیاورم و روزگار تازه‌ای را شروع کنم. همسرم اوایل خیلی رفتارش با من خوب بود ولی سرزنش‌های مادر شوهرم روی آن نیز تاثیر داشت و او نیز کم کم از من فاصله گرفت.

روابط ما هر روز بیشتر از دیروز به سردی می‌رفت و من نیز برای این مشکلم به پزشکان متعددی مراجعه کردم. آنها گفتند مشکل من قابل درمان است مدت‌ها طول کشید تا مشکلی برای بچه‌دار شدن نداشته باشم٬ ولی چه فایده٬ همسرم با من دیگر کیلومترها فاصله داشت و هیچکداممان تمایلی به بچه‌دار شدن نداشتیم.

تمام مدتی که همسرم در خانه بود یا با هم گاهی بیرون می‌رفتیم سرش داخل گوشی بود و توجهی به نیازهای عاطفی من نداشت و مدام بهانه‌گیری می‌کرد. از آشپزی من٬ از طرز لباس پوشیدنم٬ از خانواده‌ام و... و اینها راوی این حکایت بود که پایه‌های زندگیم بسیار سست شده است.

او در اینستاگرام با دختری آشنا شد که مطلقه بود و روابطه آنها پنهانی نبود و جلوی چشمانم، همسرم به او ابراز علاقه می‌کرد و قول قرارهای زندگی آینده‌شان را می‌گذاشتند. همسرم را تهدید به جدایی کردم ولی او بخاطر ندادن مهریه‌ام گفت که به من تهمت‌های ناروا نسبت خواهد داد و آبروی مرا می‌برد.

الان چند ماهی است که در خانه پدرم هستم ولی دیگر هیچ امیدی به ادامه زندگی ندارم و همسرم فقط گهگاهی با پیامک های تهدیدآمیزش سری به من می‌زند.

ولی دیروز همسرم را با زنی که در ماشینش بود دیدم و و دنیا بر سرم خراب شد. همیشه به این می‌اندیشیدم که شاید روزی او دست از کارهایش بردارد و به سراغ من که می‌گفت عشق اول و آخر او بودم برگردد ولی بسی خیال خام و عبس بود و حالا تصمیمم برای جدایی از او جدی‌تر شده است و می خواهم این قصه شوم را به پایان برسانم.

خیانت

خیانت زناشویی نقض تعهد رابطه دو نفره است که منجر به شکل‌گیری درجاتی از صمیمیت عاطفی و فیزیکی با فردی خارج از این رابطه می‌شود، از جمله عوامل مهم تاثیرگذار بر خیانت می‌توان به نیازهای برآورده نشده، عزت نفس پایین، عوامل شخصی روانی و عوامل فرهنگی و محیطی، ازدواج تحمیلی، دلزدگی زناشویی٬ عدم ارضاء نیاز‌های جنسی و عاطفی در بروز خیانت زناشویی اشاره کرد.

خیانت اعتماد و اطمینان بین همسران را از بین برده و ادامه زندگی را برای یکی از طرفین دشوار می‌کند در بیشتر مواقع همسری که مورد بی‌وفایی یا خیانت قرار گرفته به‌ شدت سرخورده می‌شود و حتی با تصمیمی عجولانه ممکن است میدان را برای نفر سوم خالی کند.

شایع‌ترین خیانت‌هایی که در جامعه کنونی ما رواج دارد خیانت عاطفی، خیانت جنسی و خیانت اینترنتی است.

علل خیانت

کنجکاوی

عده‌ای از زوجینی که از زندگی زناشویی‌شان هم راضی هستند اما کنجکاوی آنها را به سمت خیانت می‌کشاند.

انتظار غیرمنطقی

گاهی زوجین نیازهای عاطفی و جنسی همدیگر را برآورده نمی‌کنند. مرد ممکن است اولویت‌های مختلف زن همانند کار و بچه و امور مالی را در نظر نگیرد و این همان جایی است که فکر می‌کند توجه کافی نمی‌گیرد و به سمت خیانت کشیده می‌شود.

عشق از دست رفته

یکی از مهمترین دلایلی که زوجین به سمت خیانت می‌کشاند این است که احساس می‌کنند، بین او و همسرش دیگر عشقی باقی نمانده است بعد از سال‌ها زندگی با همسر ممکن است مرد در رابطه‌اش تغییر رویه بدهد، او نمی‌تواند به جدایی از همسرش فکر کند چون دردناک و غیرقابل تصور است بنابراین به جای جدایی ممکن است به جایی برود که رضایت فیزیکی‌اش به دست بیاید.

از دست رفتن جذابیت

این مورد از شایع‌ترین دلایل خیانت برشمرده شده است. این به طور معمول اتفاق می‌افتد که بعد از یک مدت طولانی زوجین در انجام مسئولیت‌های خود در رضایت‌بخشی جنسی مرد و نگهداشتن علاقه او تنبلی و کوتاهی کند.

بسیاری از زنان متأهل دیگر در حفظ تناسب اندام و مراقبت از خود سهل‌انگار می‌شوند و دیگر نگرانی ندارند. این باعث می‌شود زن به یک باره جذابیت خود را از دست بدهد.

مشاجرات خانوادگی

زنانی که مدام "غر" می‌زنند هم می‌توانند دلیل کافی به دست مرد بدهند تا کج برود. بیشتر مردان بر این عقیده هستند که زنانی مرتب "نق" می‌زنند از نظر عاطفی و فیزیکی فرسوده هستند و به پایان دادن رابطه فکر می‌کنند. این قبیل زن‌ها مرتب در جنگ و دعوا هستند و ابزار لازم برای سردرد را فراهم می‌کنند. مرد هم به جای مصرف مسکن برای تسکین درد خیانت را

انتخاب می‌کند تا از خانه‌ای که مهر و صفایی ندارد، فرار کند.

گذشته فرد

یکی از عوامل خیانت فرد متاهل، گذشته اوست فردی که در یک خانواده بی‌بند و بار پرورش یافته و بزرگ شده به نوعی با تربیت سالم بیگانه است، تنهایی و بیکاری نیز یکی از عوامل گرایش به خیانت است اینگونه افراد در زمان‌های فراغت با جنس مخالف ارتباط برقرار کرده و به نوعی وقت خود را پر می‌کنند. از سوی دیگر وقتی در جامعه‌ای روابط ناشایست رواج یابد و علنی شود، روابط برخی از زنان و مردان آزادانه شده و قبح و زشتی آن کمرنگ و در نهایت عادی می‌شود.

مشکلات مالی و اقتصادی را هم نباید نادیده گرفت، تمایل به داشتن زندگی‌های پر زرق و برق، مجلل و مدگرایی از دیگر عوامل بروز خیانت محسوب می‌شود.

گامهای مهم و اساسی پیشگیری کننده از خیانت زناشویی

1- برای شریک زندگی خود بیشتر از هر کس دیگری احترام قائل شوید. هرگز به همسر خود اجبار نکنید که مطابق میل شما رفتار کند. بهانه‌هایی به دست همسرتان ندهید که بخواهد به شما بی‌اعتنا شده و یا قصد ترک شما را داشته باشد.

2- ارضای نیاز رابطه زناشویی نیاز انحصاری است که همسران در برآورده کردن آن باید سعی و علاقه داشته باشند.

3- صداقت عامل مهم دیگری است که داشتن آن در هر شرایطی از زندگی سبب افزایش اطمینان بین همسران می‌گردد و در صورت پیش آمد هر موضوع تهدید کننده‌ای می‌توانند عامل محکم و قوی در جهت اصلاح و ترمیم اشکالات بوجود آمده باشد. فرد در صورت آگاهی از افکار همسرش احساس خوبی پیدا می‌کند و در صورت پنهان بودن افکار همسر احساس ناکامی ایجاد می‌شود.

4- جذابیت جسمانی برای برخی افراد نه تنها در شروع زندگی اهمیت دارد بلکه در طول آن نیز با اهمیت است و هر چه همسران به این موضوع اهمیت بدهند و رسیدگی کنند به میزان سپرده بانک عشق آنها افزوده می‌شود.

5- حمایت مالی موضوع مهم دیگری است که جنبه نیازمندی روحی و عاطفی آن در زنان قوی‌تر و بیشتر از مردان است.

6- حمایت خانوادگی که حمایتی دو جانبه است در ایجاد نظم و آرامش نقش مهمی در انجام کارهای خانه ایفا می‌کند و تقسیم وظایف از جمله این حمایت‌ها است خارج از خانه از حمایت‌های همسرشان در زندگی و انجام کارهای خانه توسط او نوازش بیشتری می‌شوند و لذت می‌برند. توجه به این نکته ضروری است که با به دنیا آمدن فرزندان نیاز به حمایت خانوادگی شدت بیشتری به خود می‌گیرد.

مهمترین نیازهای عاطفی افراد نیازهایی است که فرد از تجربه آنها بیشترین لذت را می‌برد و همسران در این راستا برای حفظ و بقاء زندگی مشترک و دور ماندن از گزند آسیب‌های خیانت یا هر آسیب دیگری ملزم به در اولویت قرار دادن نیازهای عاطفی یکدیگر هستند‌.

 

تهیه و تنظیم: سروان "ریحانه یگانه" کارشناس اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان ماسال

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز