اوقاف گیلان طرح حسینیه سیار در رشت و بندرانزلی اجرا می کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۵۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۵۳۷۵۸
اوقاف گیلان طرح حسینیه سیار در رشت و بندرانزلی اجرا می کند
مدیرکل اوقاف گیلان از راه اندازی حسینیه سیار در رشت و بندرانزلی با مداحی حاج ابوذر بیوکافی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ حجت‌الاسلام «ستار علیزاده» در حاشیه نشست هم‌اندیشی ستاد استانی راه اندازی حسینیه‌های سیار و عزاداری در مناطق ساحلی  با اشاره به شیوع کرونا و شرایط خاص امسال در موضوع عزاداری، گفت: برای ترویج شور و شعور حسینی حسینیه سیار در رشت راه اندازی می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: به همت اداره اوقاف شهرستان رشت در دهه اول محرم دو حسنیه سیار راه اندازی و به اجرای مراسم عزاداری در محلات مختلف رشت پرداخت.

وی  اظهار کرد: این دو حسینیه سیار از پنجم تا دوازدهم محرم فعالیت تبلیغی و عزاداری داشتند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: حسینیه های سیار با هدف بهره مندی افرادی که امکان حضور در مراسم عزاداری را ندارند، تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به مراسم عزاداری دهه دوم هیئت ثارالله با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در منظریه رشت، گفت: اداره یاد شده در دهه دوم محرم، حسینیه سیار در رشت و بندرانزلی با مداحی حاج ابوذر بیوکافی راه اندازی میکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد:  نخستین مراسم حسینیه سیار  عصر شنبه 15 شهریور، در شهرک گلسار رشت بوده که بلوار گیلان آغاز شده و به منزل شهید مقدم ختم می شود.

وی اذعان داشت: مراسم دوم حسنیه سیار عصر دوشنبه 17 شهریور در منطقه پیرکلاچای برگزار و از کلانتری 15 آغاز و به شهرک آزادگان ختم می شود.

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: مراسم سوم حسینیه سیار عصر سه شنبه 18 شهریور، با مداحی حاج ابوذر بیوکافی در روستای ساحلی گلشن منطقه آزاد بندرانزلی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در راه اندازی حسینیه های سیار یاد شده سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و ستاد احیای امر به معروف و  نهی از منکر گیلان با اداره اوقاف رشت همکاری می کنند.

 

نظر شما