بازدید و دیدار دوره ای ریاست هیات کاراته استان گیلان از هیات کاراته شهرستان رودبار

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۳:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۵۵۳۵
بازدید و دیدار دوره ای ریاست هیات کاراته استان گیلان از هیات کاراته شهرستان رودبار
در ادامه ی برنامه ریزی های انجام شده برای حضور و بازدید دوره ای از هیات های شهرستانی ،رییس هیات کاراته استان گیلان ، دبیر این هیات ،رییس کمیته داوران و رییس کمیته بازرسی در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار حضور یافتند و در جلسه ای که اعضا و ارکان هیات کاراته شهرستان رودبار و جمعی از مربیان و ورزشکاران کاراته شهرستان و مدیر اداره ورزش و جوانان رودبار حاضر بودند به بررسی نقاط ضعف و قوت مدیریتی هیات کاراته شهرستان رودبار پرداختند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مزدا صوفی رییس هیات کاراته گیلان در این جلسه با اشاره به گستردگی شهرستان رودبار و لزوم فعال سازی رشته کاراته در بخشهای این شهرستان گفت : شهرستان رودبار دارای گستره ی وسیعی است و ضرورت دارد رشته کاراته در 4 بخش این شهرستان توسط هیات فعال شود .

وی افزود : شناسایی مربیان فعال در اولویت قرار گیرد و تعداد مربیان در بخش بانوان فاصله ی فراوانی با این تعداد در بخش آقایان دارد که باید دقت نظر بیشتری برای کشف استعدادهای مربی گری و  پرورش مربیان در بخش بانوان صورت پذیرد .

صوفی ادامه داد : فعال سازی کمیته های داوران ،مربیان ،استعدادیابی ،آموزش و روابط عمومی در دستور کار هیات های شهرستانی و همچنین کاراته شهرستان رودبار قرار گیرد و حتما داوران و مربیان باید سطح اطلاعات ورزشی خود در حوزه کاراته را ارتقا بخشند.

وی به عدم برگزاری فعالیت های ورزشی به جهت شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود : عدم برگزاری مسابقات و فعالیت های ورزشی فرصتی است تا بتوانیم ضعف های خود را پوشش دهیم و از زمان بدست آمده نهایت بهره را ببریم.

وی اضافه کرد : با توجه به اینکه کاراته ورزشی است که قهرمانان فراوان دارد هیات های شهرستانی نیز باید در این زمینه دقت ویژه ای داشته باشند و سطح کیفی ورزشکاران خود را بالا ببرند.

رییس هیات کاراته استان با بیان اینکه افتخار ما در استان داشتن ورزشکار المپیکی است ، اظهار داشت : اگر چه از نظر جامعه آماری  تعداد کاراته کاها در استان گیلان در سطح پایینتری نسبت به استانهای وسیعتری قرار داریم اما در بخش قهرمانی و مربیان ملی  جمعیت قابل توجهی را در ادوار مختلف داشته ایم که آن نیز از حیث سرمایه گذاری فنی مربیان  عزیز می باشد که توانسته اند قهرمانان زیادی را پرورش دهند و در سطح ملی به جامعه کاراته معرفی نمایند.

صوفی افزود : سیاست هیات کاراته گیلان نگاه ویژه به هیات های شهرستانی می باشد و هیات های شهرستانی باید نقش خود را به گونه ای پر رنگ کنند که هیات کاراته استان تنها حالت نظارتی داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد : نگاه هیات کاراته استان در دوره مدیریتی جدید به شهرستان ها ،نگاه نویی است و هدف ما تمرکز زدایی فعالیت ها در هیات استان است.

صوفی عنوان کرد : کانال اطلاع رسانی هیات های کاراته شهرستان باید فعال باشد تا علاوه بر بحث انتشار اخبار مربوط به هیات ، رشته کاراته را بیشتر بسط و گسترش دهد و هیات ها نیز در بخش فرهنگی باید بیش از پیش کار کنند.

رییس هیات کاراته استان گیلان با اشاره به اخلاق مداری در ورزش گفت : محیط ورزشی باید یک محیط معنوی باشد و فرهنگ اخلاق مداری در ورزش نهادینه شود  و روسای هیات های شهرستانی نیز به دنبال عمل به قانون و قانونگرایی باشند و همچنین جذب سرمایه گذار ورزشی را مد نظر داشته باشند تا پتانسیل های بالقوه به بالفعل تبدیل شود .

وی ادامه داد : بر طبق ابلاغ وزارت ورزش و جوانان تمامی هیات های ورزشی و  هیات های شهرستانی ملزم به دریافت شناسه ملی هستند و همچنین هیات های کاراته شهرستان باید گزارش های عملکرد خود را به صورت مکتوب به هیات کاراته استان ارسال نمایند.

وی تصریح کرد

 ارایه خدمات در هیات کاراته نیازمند  واسطه نیست و تمامی احکام درجات تا درجه قهوه ای بروز و طبق تعرفه فدراسیون صادر می شود و وجوه دریافتی نیز به حساب هیات کاراته استان واریز میگردد و هیچ کس حق دریافت  وجه نقدی ندارد که اشخاصی به بهانه ی دریافت احکام از مربیان وجهی به صورت نقدی دریافت کنند و با مواردی که در گذشته انجام شده ،  برخورد صورت گرفته است و اعتقاد راسخ داریم که کم کاری در مسوولیت ها موجب فساد اقتصادی خواهد شد و فساد اقتصادی اختلال در فعالیت اداری را ایجاد می کند.

صوفی به ضرورت تعامل هیات های شهرستانی با هیات کاراته استان و ادارات ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت : تعامل سازنده موجب ارتقای کیفیت ورزش خواهد شد و همچنین در آینده هیات کاراته استان گیلان نسبت به نحوه نظارت بر عملکرد روسای هیات ها در طول مدت مسوولیت پذیری نظارت بیشتری خواهیم داشت و همچنین در نحوه ی انتخاب روسای شهرستانها تجدید نظر شده است .

وی ادامه داد : اندیشه سیستمی نیازمند تفکر همگرایی است و اعتلای جامعه کاراته زمانی نمود پیدا می کند که اصل اندیشه در پدیده ها و اصل اندیشه ها در تعهد خود را کامل نشان دهد و این نیاز به همدلی و همکاری همه ی اعضای کاراته دارد .در  روند درآمد زایی در هیات های شهرستان باید اصلاحاتی صورت گیرد.

صوفی خاطر نشان کرد :  جایگاه مربیان که بیشترین تلاش را برای تربیت هنرجویان صورت می دهند همیشه مغفول مانده است و باید این جایگاه ارتقا یابد.

گفتنی است در ادامه این جلسه رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان رودبار نیز از ارتباط سازنده ی هیات کاراته شهرستان رودبار تشکر کرد و به ظرفیت های فراوان این رشته در شهرستان اشاره کرد و آمادگی این اداره را برای در اختیار قرار دادن امکانات به هیات اعلام کرد.

گفتنی است مظاهر جعفری رییس هیات کاراته شهرستان رودبار نیز گزارش مبسوطی از فعالیت های این هیات ارایه کرد.

لازم بذکر است در این جلسه در خصوص در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی بنا به ماده 88 از سوی اداره ورزش و جوانان

برای رشته هایی نظیر کاراته که نیازمند تمرین هستند مسایلی مطرح شد .

 

888888888888888

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز