با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت؛

آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی

۱۳۹۹/۰۶/۲۰ - ۱۱:۴۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۶۵۰۱
آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی
یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه و استاندار گیلان برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در ادامه برنامه های دومین روز سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به گیلان؛ با حضور دکتر نوبخت و دکتر زارع استاندار یکی از گام های نهایی اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر با ریل گذاری راه آهن رشت – کاسپین – انزلی به طول 40 کیلومتر برداشته شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهارهزار و 25میلیارد ریال آغاز شد.
 
راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح ، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس ، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.
 
 صبح امروز همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گیلان و فاز دوم مسکن مهر رشت بازدید کردند.

3333

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز