هم‌زمان با هفته دفاع‌مقدس صورت‌می‌گیرد ؛

بازخوانی حماسه‌های یک حدیث چهل‌ساله در کانون گیلان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۸:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۹۲۶۶
بازخوانی حماسه‌های یک حدیث چهل‌ساله در کانون گیلان
مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های چهل‌سالگی دفاع‌مقدس با شعار«ما قوی هستیم» هم‌زمان در فضای حقیقی و مجازی برگزار‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسفندیارضیائی با اعلام این خبر گفت: روایت حدیث حماسه‌آفرینی نقش‌آفرینان صیانت از مرز‌های فکری و جغرافیایی ایران اسلامی و بازنمایی رشادت‌های بی‌پایان دلیرزنان و مردان ایران اسلامی، از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون است که با شعار«ما قوی هستیم» صورت‌می‌گیرد.

مدیر‌کل کانون استان گیلان در همین ارتباط، به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در مراکز فرهنگی هنری و بر بستر‌فضای مجازی اشاره و اظهار‌کرد: این فعالیت‌ها در انجمن‌های تخصصی این مجموعه‌ی فرهنگی نیز با جدیت هرچه بیش‌تر دنبال‌خواهد‌شد.

ضیائی درهمین‌حال از اجرای ویژه‌برنامه «ایستاده در سنگر»، به‌منظور آگاهی افزون‌تر آینده‌سازان از پیشینه‌ی افتخار آمیز انقلاب، شریک‌سازی نسل کودک و نوجوان در بازخوانی رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس  و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت خبرداد و گفت: این مراسم با گشایش پایگاه مقاومت«سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی» در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان همراه‌خواهد‌شد.

رونمایی از مجموعه آثار ادبی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم با عنوان«مثلِ باران» و مجموعه‌ی شعر نوجوانِ حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون‌گیلان تحت عنوان«نامه‌های عمو ابراهیم»، ازدیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در سخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره‌شد.

 این مدیر فرهنگی در پایان صحبت‌های خود به تداوم و پایایی راه شهیدان اشاره و با بیان‌این‌که این روز‌ها نیز شاهد استمرار حرکت‌های جهادی از سوی مدافعان سلامت، امنیت، پاسداران حرم و دیگر اقشار این جامعه اسلامی هستیم، اضافه‌کرد: راه شهادت و صیانت از اسلام و انقلاب بسته نیست و ضرورت فرهنگ‌سازی و نمایاندن هرچه بیش‌تر حرکت‌های ماندگار شهدا و دیگر حماسه‌سازان این دیار، بیش از پیش‌ احساس‌می‌شود.

شایان‌ذکر است، در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی 31 شهریور تا 6 مهر ماه، هفته دفاع‌مقدس نام‌گذاری‌شده و امسال نیز چهل‌‌سالگی این حماسه‌آفرینی را شاهد خواهیم‌بود.

 

نظر شما