استاندار گیلان؛

مدیران با نوآوری، چالش ها را به فرصت تبدیل کنند/بر توسعه دولت الکترونیک، تأکید دارم/پیچیدگی های اداری درجهت گشایش امور مردم، رفع شوند/ بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان استمرار یابد/ نادیده گرفتن تلاش های دولت و خدمتگزاران، موجب خسارت به مردم است

۱۳۹۹/۰۷/۰۳ - ۰۷:۵۸:۲۷
کد خبر: ۱۰۶۳۲۵۹
مدیران با نوآوری، چالش ها را به فرصت تبدیل کنند/بر توسعه دولت الکترونیک، تأکید دارم/پیچیدگی های اداری درجهت گشایش امور مردم، رفع شوند/ بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان استمرار یابد/ نادیده گرفتن تلاش های دولت و خدمتگزاران، موجب خسارت به مردم است
نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم اهتمام مدیران برای تبدیل چالش ها به فرصت با ابتکار و نوآوری و نیز توسعه بیش از پیش دولت الکترونیک، استمرار بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان را موضوعی مهم خواند و گفت: لازم است چالش ها و پیچیدگی های اداری در جهت گشایش امور مردم، شناسایی و رفع شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع در جشنواره استانی شهید رجایی اظهار داشت: امروز نوع مشکلات نسبت به سال های ابتدایی انقلاب و دوران دفاع مقدس، متفاوت بوده و جنگ اقتصادی، روانی و تا حدی سیاسی بر کشور تحمیل شده است.

وی ادامه داد: باید این جنگ را نیز با پیروزی و فتح ملت ایران در برابر دشمنان تمام کنیم و این کار نه‌تنها شدنی است، بلکه براساس و گواه تاریخ و سابقه ملت ایران و وعده‌های خداوند متعال، قطعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی برای نزدیک‌تر شدن دولتمردان به منش و روش شهیدان رجایی و باهنر و نیز تلاش بیشتر در راستای ارتقاء بهبود عملکرد دستگاه های اجرایی است، افزود: در شرایطی که علاوه بر مشکلات تحریم های اقتصادی، کرونا نیز بر موضوعات افزون شده و آسیب پذیری اقشار جامعه بیش از گذشته است؛ اتکال به خداوند، مبنا قرار دادن قانون، صرفه‌جویی، پایین‌آوردن هزینه‌ها، افزودن خدمات به مردم، تکریم و جلب رضایت آنان بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: معتقدم مسئولان با ابتکار و نوآوری ، باید به گونه‌ای عمل کنند که معضلات و مشکلات ، تبدیل به فرصت شود و این امر فقط از مسیر برنامه ریزی، هماهنگی، وحدت، انسجام، همدلی و تلاش مضاعف امکان‌پذیر است.

وی  به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دولت در وسط میدان قرار داشته و بار مسئولیت را بر دوش دارد و همه باید به دولت کمک کنند، اشاره و اضافه کرد: این سخن، دارای معنای بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی گفت: مبارزه با فساد، افزایش بهره وری و خدمات شایسته ابتدا بر دوش مدیران بوده و راه مقابله با این موضوع؛ نظارت، شفافیت، سلامت اداری و توسعه دولت الکترونیک است و این ظرفیت ها به گونه ای است که همه امور توسط آن قابل بررسی و رسیدگی است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: مدیران با سرکشی های سرزده از بخش های مختلف و گفت و گوی مستقیم با مراجعان به ادارات، پای صحبت آنان بنشینند تا هم کارمندان و هم مردم بدانند  نظارت بر امور وجود دارد و البته در این راستا، چالش ها و پیچیدگی های اداری باید برای گشایش امور مردم ، شناسایی و رفع شوند.

وی استفاده بیشتر از سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) در شرایط کنونی که زمان همه گیری کروناست، را مورد تأکید قرار داد و گفت: تحقق حقوق شهروندی با رعایت قانون و تکریم آنان، شدنی است.

استاندار گیلان افزود: باید تلاش شود نیروهای پرنشاط و کارآمد در جایگاه هایی که به صورت مستقیم با مردم ارتباط دارند، گمارده شوند تا مردم در مراجعه به ادارات، احساس آرامش و رضایتمندی کنند و این اقدام در کوتاه مدت اثر خود را خواهد گذاشت.

وی همچنین بر رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران تأکید کرد و یادآور شد: در سال جاری آموزش های ضمن خدمت البته در بستر فضای مجازی ، بیش از پیش، مورد انتظار است.

دکتر زارع با اشاره به اینکه بهره‌گیری از ظرفیت نسل جوان و بانوان همواره مورد تأکید دولت تدبیر و امید بوده و استمرار دارد، اظهار داشت: باید جوانان را وارد عرصه مدیریتی کرد و به آنان امید بست زیرا کشور متعلق به جوانان است و نسل اول و دوم باید زمینه را برای حضور نسل سوم و چهارم انقلاب فراهم سازند تا کشور با نیرو و نشاط اداره شود.

وی ادامه داد: بی انصافی هایی نسبت به خدمات دولت و کارگزاران صورت می گیرد که معتقدم نادیده گرفتن تلاش خدمتگزاران از سوی عده ای ولو اندک، موجب خسارت به مردم است و همواره تأکید کردم و مجددا نیز یادآور می شوم که تا آخرین لحظه مسئولیت، باید از فرصت خدمتگزاری به مردم برای ارتقاء شاخص ها و بهبود عملکرد و تقویت اثربخشی و بهره وری و رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

استاندار گیلان همچنین به مدیران تأکید کرد که نتایج ارزیابی دستگاه های اجرایی در شاخص های عمومی و اختصاصی را مورد بررسی قرار دهند، نقاط ضعف را شناسایی و برای رفع آنها اهتمام ورزیده و نسبت به تقویت نقاط قوت و استمرار موفقیت ها ، بکوشند.

در پایان این مراسم دستگاه های برتر در محورهای استانی جشنواره همچون مبارزه با کرونا شامل دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی، محور اقتصاد مقاومتی و جذب سرمایه گذاری شامل سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل بنادر و دریانوردی، محور دولت الکترونیک شامل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، دستگاه های برتر در مجموع امتیازات عمومی و اختصاصی در بخش زیربنایی و توسعه زیرساخت شامل شرکت برق منطقه ای، بخش سلامت و رفاه اجتماعی شامل اداره کل بهزیستی استان، بخش تولیدی و خدماتی شامل اداره کل دامپزشکی، بخش عمومی و قضایی اداره کل امور اقتصادی و دارایی، بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی شامل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

همچنین در بخش دستگاه های برتر در بیشترین رشد دو ساله؛ ادارات کل نوسازی مدارس و راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

IMG_1934

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز