به‌همت کانون گیلان برگزارشد؛

آیین رونمایی از دو کتاب با موضوع ادبیات پایداری در کانون گیلان

۱۳۹۹/۰۷/۰۵ - ۱۰:۴۳:۱۴
کد خبر: ۱۰۶۴۰۳۵
آیین رونمایی از دو کتاب با موضوع ادبیات پایداری  در کانون گیلان
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان هم‌زمان با هفته‌ی دفاع مقدس از 2 کتاب با موضوع ادبیات آیینی و پایداری رونمایی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ این حرکت‌فرهنگی درچهارمین روز از هفته دفاع‌مقدس و هم‌زمان با برگزاری ویژه‌برنامه «ایستاده درسنگر»، در سالن سینمای اداره‌کل کانون پرورش فکری گیلان در رشت صورت‌گرفت و طی آن از مجموعه‌‌های «مثل‌باران» و « نامه‌های عمو ابراهیم» رونمایی‌شد.

«مثل‌باران» که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس به‌چاپ‌رسیده، مجموعه‌ای از آثار ادبی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم و  دست‌آورد برگزاری همایش«نوری تا حرم» است که با هدف پاس‌داشت شهدای مدافعان حرم در گلزار شهدای شهر رشت برگزار‌شد.

گردآوری این کتاب را حمیرا خدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی کانون استان گیلان برعهده‌داشته و با صفحه‌آرایی و طراحی جلد حسن‌صمدی و مدیریت اجرایی اسماعیل‌محمد‌پور،  در 130 صفحه و به‌شمارگان یک‌هزار جلد در سال 1398 به چاپ‌رسیده است.

رونمایی از مجموعه‌ی‌شعر نوجوان «نامه های عمو ابراهیم» سروده حمیرا خدابنده دوگاهه، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی با طراحی جلد سمانه خانجانی، مربی فرهنگی کانون استان گیلان اثری دیگر با موضوع ادبیات آیینی و پایداری بود که در این مراسم رونمایی‌شد.

این مجموعه‌ی شعر در سال 1398به‌همت بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همراهی نشر صریر، به چاپ‌رسیده و در 46 صفحه در اختیار علاقه‌‌مندان حوزه ادبیات قرار‌خواهد‌گرفت.

آیین رونمایی از این دو اثر ارزش‌مند با حضور حسن‌حبیبی، مسوول بسیج فرهنگیان  و مدیر‌کل اموربانوان خانواده استانداری گیلان صورت‌گرفت و مدیر کل کانون استان نیز طی این مراسم، از خاستگاه ادبیات آیینی و پایداری سخن‌گفت و این ادبیات را برگرفته از فرهنگ عاشورایی و باز‌گو‌کننده دلاور‌مردی و ازخود‌گذشتگی‌هایی دانست که به‌عنوان گونه‌ای مستقل در فضای ادبی کشور جایگاه ویژه‌ای یافته‌است.  

اسفندیارضیائی هم‌چنین، توان‌مندی کارشناسان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری را ستودنی و خواند و از همراهی بنیاد حفظ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در چاپ و انتشار این آثار، قدردانی‌کرد.

333333333

نظر شما