با پیگیری‌های مداوم و مستمر رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تلاش‌ها نتیجه داد؛

مجوز به‌ کارگیری پرستاران و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در کرونا گرفته شد

۱۳۹۹/۰۷/۰۶ - ۱۴:۴۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۶۴۹۰۷
مجوز به‌ کارگیری پرستاران و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در کرونا گرفته شد
با تلاش‌های مستمر دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان مجوز به ‌کارگیری پرستاران فعال و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب کرونا گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان به جهت پیگیری اعتبارات پروژه‌های عمرانی دانشگاه، مطالبات پرستاران داوطلب در کرونا و همچنین مطالبات بازنشستگان سال 98 با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور دیدار و رایزنی کرد.

دکتر سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران از اخذ مجوز به‌کارگیری پرستاران فعال و نیروهای بهداشتی درمانی داوطلب در بحران کرونا خبر داد و اظهار کرد: استان گیلان با شیوع ویروس کرونا از استان‌های درگیر در این ویروس بود و بسیاری از کادر بهداشت و درمان جان خود را به دفاع از سلامت مردم از دست دادند. در این راستا به جهت تأمین نیروی انسانی پرستار و پرسنل حوزه بهداشت و درمان به پیشنهاد وزارت بهداشت تعدادی از نیروهای مورد نیاز ازجمله پرستار فراخوان و مشغول به کار شدند که با تلاش‌های فراوان اکنون از سوی سازمان برنامه ‌و بودجه مجوز تبدیل وضعیت آنان از 89 روزه به‌ صورت شرکتی داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به مطالبات بازنشستگان سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: بازنشستگان سال 98این دانشگاه نیز بالغ ‌برپنجاه میلیارد تومان ابابت پاداش پایان خدمت  از دانشگاه طلب دارند که با قول مساعد  دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه ‌و بودجه در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اهم پیگیری‌های صورت گرفته به‌منظور خرید تجهیزات سرمایه‌ای ضروری بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی استان گفت: به‌منظور خرید تجهیزات سرمایه‌ای نظیر آنژیوگرافی رازی، آنژیوگرافی محیطی پورسینا، CT اسکن بیمارستان‌های ۱۷ شهریور، شفا، صومعه‌سرا فومن، آستانه‌اشرفیه، لنگرود، تالش، پور سینا و رازی و هم‌چنین خرید MRI بیمارستان‌های پورسینا، رازی، نورانی تالش و پیروز لاهیجان نیازمند ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

دکتر سالاری با اشاره به عقب‌ماندگی‌های حوزه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ازجمله در تأمین خوابگاه مناسب برای دانشجویان، افزود: از دکتر نوبخت خواسته‌شده تا از هر محلی که صلاح می‌دانند هزینه خرید یک خوابگاه دانشجویی  مناسب در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دهند تا هرچه سریع‌تر وضعیت نابسامان خوابگاه دانشجویان این دانشگاه تعیین تکلیف شود و فضایی مناسب در اختیار آنان قرار بگیرد.

دکتر سالاری با بیان اینکه در راستای ارائه مطلوب‌ تر خدمات بهداشتی درمانی در جهت مبارزه با شیوع ویروس کرونا پروژه‌های عمرانی قابل ‌توجهی به همت سازمان برنامه ‌و بودجه در سطح استان به اجرا درآمده، خاطرنشان کرد: به جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدامات قابل‌توجهی در افزایش زیرساخت بهداشت درمان نظیر راه‌اندازی آزمایشگاه رازی، بخش ICU، خرید اکسیژن ساز های بیمارستانی، لنژری، ژنراتور برق اضطراری، اورژانس تحت نظر سایت لاکان، توسعه بیمارستان‌های حشمت، صومعه‌سرا، ماسال و پورسینا و سایر پروژه‌های عمرانی در سطح استان انجام شد اما بخشی از این پروژه‌ها همچنان برای تکمیل و توسعه نیازمند حمایت‌های مالی و معنوی رئیس سازمان برنامه و بودجه است.

وی توسعه بیمارستان‌های صومعه‌سرا و بندر انزلی، کلینیک ویژه و بخش اطفال بیمارستان رسالت ماسال و احداث بخش اورژانس و توسعه بیمارستان پورسینا به‌منظور تبدیل‌شدن به بیمارستان جنرال را ازجمله پروژه‌های نیمه‌کاره دانشگاه علوم پزشکی گیلان تا پایان دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: طرح‌های مذکور برای احداث و تکمیل نیازمند بالغ‌بر ۲ هزار میلیارد ریال بودجه هستند که ضرورت احداث و راه‌اندازی آن‌ها در جلسه هیئت‌امنا دانشگاه مطرح‌شده و پیگیر هستیم تا این منابع نیز از سوی سازمان برنامه‌وبودجه در اختیار گیلان قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تلاش‌ها برای بهره‌برداری از ۱۰ طرح بهداشتی درمانی و خدماتی تا دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح‌ها که عمدتاً در شهرستان‌های گیلان در دست احداث هستند،‌ مراحل پایانی خود را طی کرده و برای تکمیل نیازمند اعتباری حداقل 380 میلیارد ریالی است.

دکتر سالاری همچنین به آرزوی دیرینه مردم گیلان به جهت داشتن بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان اشاره کرد و گفت: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی سایت لاکان جهت بهره‌برداری نیازمند حداقل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که پیشنهادشده یک هزار میلیارد ریال از این منابع تا پایان سال 99 و یک هزار میلیارد مابقی آن تا اتمام پروژه به گیلان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه اختصاص پیدا کند.

 

نظر شما
پرونده ویژه