سرمایه گذاری ۲۰ درصدی حرکت اول در استارتاپ گیلانی جاجیگا

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۵:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۶۷۴۳
سرمایه گذاری ۲۰ درصدی حرکت اول در استارتاپ گیلانی جاجیگا
رویداد مشترک حرکت اول و جاجیگا با حضور بابک سهرابی مدیر عامل استارتاپ جاجیگا و محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل حرکت اول به صورت نشست خبری آنلاین در روز سه شنبه هفته جاری برگزار شد.

photo_2020-09-30_16-50-25 (2)

 

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ بیش از دو سال است،که اپراتور اول کشور یعنی "همراه اول" در راستای سیاست‌های خود در زمینه سرمایه‌گذاری حوزه دیجیتال، اقدام به راه‌اندازی واحد سرمایه‌گذاری خطرپذیر خود تحت برند «حرکت اول» کرده که این صندوق وظیفه بومی‌سازی اکوسیستم استارت‌آپی کشور را بر عهده دارد. نکته قابل توجه این است که این صندوق در تازه‌ترین اقدام برای سرمایه گذاری به سراغ استارتاپ گیلانی "جاجیگا" در بخش گردشگری آنلاین رفته است،که درحال حاضر با بیش از ۵ هزار اقامتگاه فعال در ۱۷۰ شهر و روستا در سراسر کشور فعالیت دارد.

در ابتدای این نشست «بابک سهرابی»، مدیر عامل جاجیگا با تایید خبر سرمایه‌گذاری حرکت اول گفت: جذب سرمایه بخشی از چرخه حیات هر استارتاپی است چرا که بعد از طی مراحل اولیه و به منظور شتاب دهی به رشد به سرمایه مادی زیادی نیاز است. البته به غیر از سرمایه نقدی، امیدواریم از طریق سهامدار خود یعنی حرکت اول که متعلق به اولین اپراتور تلفن همراه کشور است خدمات خود را به طیف گسترده‌ ای از کاربران شبکه موبایل ارایه کنیم و بتوانیم رشد سریعتری را رقم بزنیم.

مدیر عامل جاجیگا با اشاره به اینکه جاجیگا پتانسیل رهبری را در این مارکت دارد،افزود: حوزه رزرواسیون آنلاین اقامتگاه‌ها هنوز رهبر یا بازیگر اصلی ندارد. هم اکنون بیش از 5000 اقامتگاه فعال و بیش از 2000 میزبان در تمام استانهای کشور در پلتفرم جاجیگا مشغول ارایه خدمت هستند. وی افزود: از ابتدا فعالیت ما بر شاخص های کیفیت استوار بوده است و با همین نگاه توانسته‌ایم به شاخص رضایتمندی 4.45 از 5 برسیم که حاصل نظرسنجی از چند هزار میهمان جاجیگا بوده است.

سهرابی تصریح کرد: شرکت دانش بنیان جاجیگا عضوی از مجموعه پارک علم و فناوری گیلان است. ما از ابتدا بر تیم‌سازی و سرمایه گذاری بر جوانان با استعداد و پرتلاش بومی متمرکز شدیم و نتیجه این شد که همین جوانان به نیروهایی ماهر و توانمند در این عرصه تبدیل شدند و در سطح اول کشور در حال فعالیت هستند. ما با تعداد نفرات کمتر و با هزینه عملیاتی پایین تر نسبت به رقبای تهرانی توانستیم تا با افزایش راندمان کاری و تصمیمات صحیح تر از ایشان پیشی بگیریم و با ادامه فعالیت در شمال کشور نشان دادیم که حتی در یک شهرستان نیز می توان به نتایجی ملی و فراملی دست یافت. اعتقاد من این است که تمرکز گرایی و پایتخت محوری بلای جان اقتصاد کشور است و ما نیاز به توسعه متوازن در همه شهرها و روستاها داریم.

 وی همچنین در خصوص تبعات شیوع ویروس کرونا گفت:پیش از شیوع ویروس کرونا و از اواسط سال 98 رشد خوبی داشتیم . اما بعد از شیوع ویروس از اسفند 98 تا اواخر اردیبهشت 99 غیرفعال بودیم و با حفظ نیروهای خود و بدون استفاده از هیچ حمایتی، به تدریج از خرداد سال جاری آغاز به فعالیت کردیم و رشد خوبی را نیز متحقق کردیم.

مدیرعامل استارتاپ جاجیگا درباره خدمت‌رسانی اقامتی در ایام کرونا گفت: بعد از بروز کرونا، ما اقدام به تغییر و آموزش فرآیند تحویل اقامتگاه‌ها مطابق با پروتکلهای بهداشتی کردیم  و هم اکنون بیش از 1000 اقامتگاه در جاجیگا به صورت "ضدعفونی شده" تحویل مسافرین می شوند و این خدمت مورد استقبال قرار گرفته است. همچنین بیشتر اقامتگاه‌های جاجیگا خارج از مناطق شهری بوده و از تراکم و کلونی جمعیتی دور هستند که باعث کاهش خطر برای مهمانان می شود.

سهرابی خاطرنشان کرد: بصورت تخمینی این صنعت بیش از 3 تا 5 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و تاکنون حدود 3 تا 5 درصد از این بازار توسط چند استارتاپ آنلاین شده است. لذا تمرکز ما بر آنلاین کردن بخش بزرگتری از این بازار است. همچنین ترندهای جهانی نشان داده گردشگر خارجی به دنبال تجربه زندگی و فرهنگ ایرانی است و از آنجا که اقامتگاه‌های بومی و محلی همین نوع اقامت را در کنار فرهنگ بومی کشور ارائه می کند لذا در آینده نسبت به هتل ها دارای مزیت خواهیم بود.

در ادامه نشست محمدمهدی عباسخانی مدیرعامل حرکت اول درباره روند سرمایه‌گذاریهای این صندوق گفت: برای تعیین میزان سرمایه‌گذاری بر استارتاپها نیاز به بررسی‌های دقیق وجود دارد و با توجه به سطح فعالیتهای متفاوت استارتاپها، سرمایه‌گذاری به تناسب سطح فعالیت آنها انجام می‌شود.

عباسخانی ،با اشاره به اینکه حرکت اول ۲۰ درصد سهام جاجیگا را خریداری کرده‌ است،افزود: صندوق سرمایه‌گذاری حرکت اول نگاه ویژه‌ای به حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری آنلاین دارد. و جاجیگا اولین اقدام عملی ما در کشور برای ورود به حوزه گردشگری می باشد.

وی همچنین در این زمینه افزود: حرکت اول با مأموریت سرمایه‌گذاری خطرپذیر تأسیس شده و دیروز دومین سال فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.ما اهداف سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در یک راهبرد 5 ساله پیگیری می‌کنیم و یکی از حوزه های فعالیتی ما در حوزه گردشگری خواهد بود.

 

نظر شما