معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت تاکید کرد؛

لزوم توسعه خدمات بیمه درمان برای سالمندان

۱۳۹۹/۰۷/۱۱ - ۱۵:۵۲:۵۸
کد خبر: ۱۰۶۷۴۱۱
لزوم توسعه خدمات بیمه درمان برای سالمندان
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رشت با بیان اینکه سالمندان نباید در حوزه سلامت و درمان خود دغدغه ای داشته باشند، تاکید کرد؛ خدمات بیمه های درمانی افراد سالمند نیازمند توسعه و بهبود است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ فریبرز سعیدی کیا در جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان رشت، هدف از تشکیل این شورا را اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت و بهبود روش زندگی سالمندان خواند و اظهار داشت: رسیدگی به مسائل سالمندان، ارائه خدمات مناسب رفاهی، بهداشتی، درمانی و توانبخشی از اهدافی است که ما به واسطه تشکیل این شورا، آنها را دنبال می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، کاهش فقر و نابرابری درمانی و خدماتی سالمندان را از مولفه های اصلی سیاست های دولت دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و بهزیستی  باید به عنوان متولیان اصلی امور سالمندان در زمینه تحقق این مهم با هم همکاری کنند.

وی در ادامه افزود: بیمه های درمانی تامین اجتماعی و بازنشستگی برای افراد سالخورده بسیار حائز اهمیت بوده و باید به صورت ویژه مورد پیگیری  قرار گیرد.

سعیدی کیا با تاکید بر بسترسازی و امکان مشارکت مردم، سمن ها و موسسات غیردولتی در خصوص رفع مشکلات سالمندان، تصریح کرد: بدین صورت آمادگی کامل نهادی، ساختاری و فرهنگی برای حل مشکلات این عزیزان فراهم می شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت، در خصوص ترویج فرهنگ احترام به سالمندان نیز بیان کرد: ادارات آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا و سیما و سایر دستگاه های فرهنگی و مذهبی باید نسبت به ارائه برنامه های مناسب و کارشناسی شده خاص این قشر سنی اقدام کنند و مناسب سازی معابر و بوستان های شهری و روستایی نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، فاکتورهای سلامت و گذران اوقات فراغت از مهم ترین دغدغه های افراد سالخورده است و آنچه حائز اهمیت است؛ ارتقای امید به زندگی در سالمندان و ایجاد یک زندگی پویای لذتبخش برای آنهاست.

سعیدی کیا با تاکید بر شناسایی خیرین حامی سالمندان، افزود: این افراد می توانند با تهیه برخی از مایحتاج سالمندان چون پوشینه، ویلچر، کمک هزینه حضور پرستار در منزل و سبد کالا در پیشبرد این مهم بسیار یاری رسان باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز