مدیر‌کل کانون استان گیلان:

ثمره رشادت‌های شهیدان در زندگی کودکان متبلور است

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۴:۴۳:۰۳
کد خبر: ۱۰۶۹۰۵۲
ثمره رشادت‌های شهیدان در زندگی کودکان متبلور است
مدیر‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان ثمره خون شهیدان را در جامعه و زندگی نسل کودک و نوجوان متبلوردانست و پاس‌داشت اندیشه‌های بلند آنان را رسالتی بر دوش همگان عنوان‌کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسفندیارضیائی این سخنان را در آیین تجلیل از همسر معظم شهید، «حسین کیوان‌خسرو» اظهارداشت و ضمن ارزش‌مند توصیف‌کردن حماسه‌آفرینی شهیدان و خانواده‌های آنان افزود: ثمره خون شهدا در زندگی تمامی افراد جامعه، به ویژه نسل کودکان و نوجوانان متبلور است و ضرورت پاس‌داشت اندیشه‌های آنان بیش از همیشه احساس‌می‌شود.

اسفندیارضیائی درهمین‌حال از رسالت همگان، به ویژه فعالان عرصه‌ی فرهنگ سخن‌گفت و با مهم توصیف‌کردن نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت و انتقال این فرهنگ به کودکان و نوجوانان اظهار‌کرد: مجموعه‌های فرهنگی متولیان واگذاری پرچم ایثار و شهادت به آینده‌سازان هستند و برهمین اساس پرچمداران صیانت از ارزش‌ها محسوب‌می‌شوند

این مدیر فرهنگی درادامه از انتخاب ارزش‌مند شهیدان صحبت‌کرد و با بی‌نیاز خواندن شهدا و خانواده‌های آنان از تجلیل و پاس‌داشت، افزود: ما نیازمندان شفاعت شهیدان هستیم و برای تحقق این امر لازم است در مسیر این بزرگواران حرکت‌کنیم.

دیگربخش سخنان این مدیر فرهنگی به جایگاه رفیع خانواده‌های معظم شهدا اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که تربیت درست و حمایت از اندیشه‌های فرزندان، برادران و همسران، زمینه‌‌ی شکل‌گیری فرهنگ مقاومت و رقم‌خوردن حماسه‌های ماندگار را فراهم‌کرده، افزود: بر تمامی افراد جامعه واجب است به تجلیل از این بزرگواران پرداخته و این فرهنگ را با نگاهی ویژه به نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان واقعه کربلا، در میان فرزندان ترویج‌کنند.

همسر شهید کیوان‌خسرو نیز باقدردانی از نگاه ویژه مسوولان، به‌ویژه فعالان عرصه‌ی فرهنگ به خانواده‌های شهدا ابراز امیدواری‌کرد تا با استمرار این حرکت‌ها، شاهد زنده‌نگه‌داشتن راه شهیدان و حرکت در مسیر آرمان‌های مقدس آنان باشیم.

بخش‌پایانی این دیدار که هم‌زمان با هفته ملی کودک و در منزل این شهید بزرگوار صورت‌گرفت، تجلیل و اهدای لوح سپاس مدیر‌کل کانون  استان گیلان به همسر شهید، حسین کیوان‌خسرو بود.

یادآور‌می‌شود، حسین کیوان‌خسرو، پس از مجاهدت‌های فراوان در 14 مرداد ماه 1366 و حین عملیات نصر 7 در منطقه سردشت، به خیل شهدای والام‌مقام هشت سال دفاع‌مقدس پیوست.  

از شهید حسین کیوان خسرو پنج فرزند به‌یادگار‌مانده است.

4444444444

7777777

8888

654

نظر شما