کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه در لاهیجان

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۳۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۹۵۴۹
کشف ۱۳۳ قلم شی عتیقه در لاهیجان
فرمانده انتظامی استان از کشف 133 قلم شیء عتیقه مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوره اشکانیان در شهرستان لاهیجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سردار "عزیزاله ملکی" در این خصوص گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر خرید و فروش اموال عتیقه توسط فردی در شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس و محرز شدن صحت خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی متهم این پرونده و مخفیگاه وی را در شهر لاهیجان شناسایی کردند افزود: ماموران با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی به کشف 133 قلم شیء عتیقه اعم از یک عدد کوزه سفالی، 3 عدد سرنیزه٬ 2 عدد پایه سفالی، 2 عدد ظرف مفرغ، 8 عدد زیور آلات مفرغ، 7 عدد کهربا و 110 عدد مهره در بازرسی از این مکان اشاره و تصریح کرد: متهم 34 ساله این پرونده نیز دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی، عتیقه‌های کشف شده مربوط به هزاره اول قبل از میلاد و دوران اشکانیان است.

فرمانده انتظانی استان گیلان در پایان ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و باستانی گفت: این اشیاء نشان دهنده فرهنگ و گذشته تاریخی کشور و میراثی برای آیندگان است که پلیس با قاطعیت دست سودجویان را از دست درازی به آن کوتاه می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز