تولید دستگاه ضد ویروس و باکتری در گیلان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۱۶۸۴
تولید دستگاه ضد ویروس و باکتری در گیلان
دکتر فرهاد دلق پوش؛ در جریان بازدید از شرکت راهبران توسعه پارسی گیل طی سفر به شهرستان رودسر، اظهار داشت: دستگاه تصفیه هوای ضد ویروس و باکتری، در شرایط کنونی تحولی در نظام سلامت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گیلان طی دیدار با اعضای شرکت تولید کننده این دستگاه، اقدام این گروه دانش بنیان را شایسته تحسین دانست و گفت: دستگاه ضدعفونی کننده هوا و سطوح با قابلیت از بین برندگی کرونا حاصل تلاش، درایت و پژوهش جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه حمایت و هدایت شرکتهای دانش بنیان جز اولویتهای راهبردی این سازمان است افزود: واحدهای تولیدی متکی به فناوری و دانش روز در زمره صنایع پایدار و دارای مزیت رقابت پذیری هستند و برای ارائه حمایت تسهیلاتی به این واحدها محدودیتی نداریم.

رئیس سازمان صمت گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون با تکیه بر دانش و توان داخلی بر اساس گزارش تولیدکنندگان، بیش از 700 دستگاه مذکور تولید شده  و در اختیار مراکز درمانی، بیمارستانها و درمانگاهی در سراسر کشور قرار گرفته است.  

گفتنی است شرکت راهبران توسعه پارسی گیل در رودسر فعالیت خود را آغاز کرده است و دستگاهی را تولید کرده که ویروس‌ها، باکتری‌ها، مخمرها و قارچ‌ها در محیط (هوا و سطوح) را از بین می‌برد. دستگاه تولید شده با فناوری پلاسمای اکسیژن کار می کند و از اسفند ماه سال 98مراحل دریافت تاییدیه و استانداردهای مورد نیاز خود را در دوره بحران کرونا گذراند و توانست تاییدیه لازم از آزمایشگاه رفرنس(مرجع) علوم پزشکی برای کرونا ویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا را اخذ کند.

4444444444

نظر شما