استاندار گیلان:

سنت وقف، ظرفیتی است که دارای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی و دینی فراوانی است

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۲۱:۰۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۲۹۳۹
سنت وقف، ظرفیتی است که دارای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی و دینی فراوانی است
استاندار گیلان به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت : سنت وقف، ظرفیتی است که دارای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی و دینی فراوانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر "ارسلان زارع" به مناسبت فرارسیدن دهه وقف در دیدار با مدیرکل و مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به نقش سنت وقف در جامعه اشاره و اظهار داشت: راهی در مسیر رستگاری و باقیات صالحات است.

استاندار گیلان گفت: موضوع وقف با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیازهای روز جامعه مسلمانان مرتبط است.

وی با بیان اینکه وقف باید همواره در جامعه زنده و پویا باشد، افزود: در معارف دینی ما و فرهنگ دین مبین اسلام، وقف ضامن پیشرفت و توسعه است.

زارع اعلام کرد: سنت وقف، ظرفیتی است که دارای اثرگذاری اجتماعی و فرهنگی و دینی فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن وقف به لحاظ فرهنگی در وهله نخست بر عده مبلغان دین است.

استاندار گیلان اذعان داشت: متولیان فرهنگ اجتماع هم که ترویج سنت وقف به صراحت در وظایف ذاتی شان نیامده می توانند کمک کنند که فرهنگ وقف نهادینه شود.

وی تقویت اعتماد عمومی و اعتماد سازی را بستر نهادینه شدن فرهنگ وقف دانست و گفت: برای اعتماد سازی نیاز به صیانت از موقوفات و نظارت مستمر بر موقوفات است.

زارع با قدردانی از عملکرد اوقاف گیلان در مقابله با کرونا و اجرای نهضت کمک مومنانه، یادآور شد: در راستای خدمات به مردم باید نیات وقف های جدید را به روز رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: وقتی علمکرد مسئولان در حوزه وقف و اوقاف مثبت و قابل قبول باشد مردم گرایششان به سنت حسنه وقف بیشتر می شود.

استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: رویکردهای مرتبط با موضوعات روز جامعه مانند اقتصاد مقاومتی برای سنت حسنه وقف تعریف شود.

وی در ادامه گفت: گیلانیان به سبب عشق و ارادت به اهل بیت دارند و اعتقادی که به جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه به ویژه آقا سید جلال الدین اشرف و خواهر امام دارند زبانزد هستند.

زارع اعلام کرد: طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف از طرح های خوب و کارشناسی شده در سطح گیلان است و در رشت هم نیاز داریم که طرح توسعه حرم خواهر امام را اجرایی کنیم.

وی گفت: در مناسبت هایی مانند هفته وقف باید تبلیغات بیشتری در فضای مجازی و شبکه استانی در راستای جلب مشارکت عمومی مردم داشته باشیم.

استاندار گیلان اظهار داشت: در شهرستانها از ظرفیت فرمانداران، خیرین، شهرداری ها و دهیاری ها استفاده شود و براساس روشهای علمی، کارهای عمرانی را انجام دهیم.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام علیزاده، گزارشی از عملکرد یکسال اخیر اداره اوقاف و امور خیریه گیلان ارائه کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز