همزمان با "جهش تولید در چوکا"

سلسله بازدیدهای مسئولین در سال جهش تولید از مجتمع چوکا

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۶:۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۰۷۳۳۸۴
سلسله بازدیدهای مسئولین در سال جهش تولید از مجتمع چوکا
ظهر امروز دکتر مونا ابروفراخ معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سلولزی بهمراه مهندس قاسمی فرماندار شهرستان رضوانشهر از مجتمع چوکا بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان ؛ در این دیدار که مهندس قانع رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رضوانشهر و مسئولین دفاتر نماینده مردم شهرستانهای تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند از واحدهای مختلف این مجتمع عظیم صنعتی بازدید بعمل آمد.

مهندس زمانی فرد مدیرعامل مجتمع چوکا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رو به رشد فعلی و جهش تولید صورت گرفته در سال جاری، مرتفع شدن مشکل تامین مواد اولیه شرکت را دغدغه اصلی این مجموعه عنوان کرد و افزود:جنگل های منطقه جزء لاینفک طرح اولیه تاسیس چوکا بوده است و در راستای تامین مواد اولیه و طرح آمایش سرزمینی در بدو تاسیس این حق برای چوکا محفوظ می باشد.

مهندس زمانی فرد مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکا) در بخشی از سخنان خود حمایت تمامی مسئولین منطقه و استانی را لازمه مرتفع شدن مشکلات تامین چوب کارخانه دانست و گفت:با توجه به شرایط اقتصادی فعلی کشور، مجتمع چوکا می تواند با ظرفیت اشتغال زایی دوهزار نفر به طور مستقیم فعال باشد که متاسفانه بدلیل عدم حمایت مسئولین مبنی بر تامین مواد اولیه (چوب)، بخش صنایع چوب این مجتمع از سال 83 کاملاً تعطیل است.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر این مطلب که شکوفایی و تولید مستمر در چوکا مستلزم نگاه ویژه مسئولین منطقه است خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی چوکا می تواند از جوانان بیکار منطقه که درصد بالایی از آنها متخصصین و تحصیل کردگان حوزه چوب و کشاورزی هستند استفاده نموده و به اشتغال پایدار کمک کند و اگر حمایت مسئولان نباشد در آینده نه تنها نمیتواند این ظرفیت را ایجاد کند بلکه با مشکلاتی هم روبرو خواهد شد.

مهندس ایرج زمانی فرد مدیرعامل مجموعه عظیم صنعتیچوکا گفت:بازدید مسئولین از چوکا را به فال نیک می گیریم و از استاندار و مجمع نمایندگان استان گیلان تقاضا داریم تا با هم و دست در دست هم مشکلات موجود در راستای تامین چوب کارخانه را از سر راه برداشته تا بتوانیم در آینده شاهد توسعه و شکوفایی این مجتمع عظیم صنعتی شمال کشور باشیم.

در بخشی از این دیدار سرکار خانم دکتر ابروفراخ عضو هیئت مدیره و معاونت برنامه ریزی و توسعه هلدینگ سلولزی(تاسیکو) ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد چوکا گفت: برنامه خروج از زیاندهی چوکا و افزایش تولید در این واحد تولیدی بادستور مدیرعامل محترم شستا وحمایت هلدینگ های تاپیکو و تاسیکو تدوین و با جدیت تمام درحال اجرا می باشد.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته درراستای اجرای برنامه تدوین شده، حاکی از حرکت موثر  شرکت در افزایش تولید و استفاده از ظرفیت های موجود است و گام های اساسی برای تبدیل شدن صنعت چوب و کاغذ چوکا به یک صنعت سبز  برداشته شده است که برای دستیابی به چشم انداز پیش بینی شده، استمرار تولید، افزایش بهره وری و فعال سازی ظرفیت های بلا استفاده این واحد نیازمند حمایت مدیران منطقه ای جهت تامین مواداولیه (چوب) در چوکا هستیم.

در پایان مقرر شد با دستور مهندس قاسمی فرماندار شهرستان رضوانشهر، مهندس قانع رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان با هماهنگی با مسئولین ذیربط شهرستانی و استانی امورات مربوط به تامین چوب کارخانه را ظرف مدت یک ماه آینده پیگیری و مرتفع نمایند.

IMG-20201014-WA0038

IMG-20201014-WA0040

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز