معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی برحفظ سلامتی مردم دارد/همه مادران باردار واکسن آنفلوآنزا دریافت می کنند

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۱۵:۴۷:۰۱
کد خبر: ۱۰۷۵۸۹۷
رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی برحفظ سلامتی مردم دارد/همه مادران باردار واکسن آنفلوآنزا دریافت می کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت پروتکل های بهداشتی را بر حفظ سلامتی مردم مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ معاون بهدا‌شتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کادر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان بازرسان و ناظران بهداشتی، می توانند اماکنی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند تعطیل نمایند ، گفت ؛  رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم نقش مهمی بر سلامت آنها دارد.

دکتر آبتین حیدر زاده در ادامه بر مدیریت  توزیع واکسن آنفلوانزا تاکید کرد و افزود ؛  از لحاظ  بعد روانی و نیاز برخی گروه ها به واکسن، باید پاسخگوی مردم باشیم و نظارت دقیق بر توزیع و تلقیح واکسن ها را ، اعمال کنیم.

وی با اشاره به  اقدامات جدی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص اعمال سختگیرانه عدم رعایت  پروتکل های بهداشتی ، اظهار  داشت : در این راستا یکی از اقدامات، تقویت نظارت های مردمی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است و انتظار می رود مردم  چنانچه با موارد عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی مواجه شدند به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی و یا از طریق شماره تلفن 190 ( رسیدگی به تخلفات بهداشتی) مراتب را اطلاع دهند. 

دکتر حیدر زاده  در پایان با اشاره به ازدحام مردم در اماکن عمومی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی آنها ،  تصریح کرد :  کادر  بهداشت محیط  دانشگاه علوم پزشکی گیلان  به عنوان ناظران بهداشتی در سطح استان حضور دارند و با متخلفان بهداشتی به طور  قانونی  برخورد می نمایند. 

همه مادران باردار واکسن آنفلوآنزا دریافت می کنند

معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر  واکسیناسیون مادران باردار اظهار داشت  : همه تلاش خود را برای تامین واکسن آنفلوآنزا انجام می‌دهیم تا گروه‌های آسیب پذیر  به ویژه مادران باردار،  برای آنفلوانزا واکسینه شوند.

دکتر حیدرزاده در خاتمه با اشاره به نحوه مدیریت توزیع واکسن آنفلوازا در بین مادران باردار استان تصریح کرد :  هرتعداد از مادران باردار در سطح استان ، واکسن آنفلوانزا را به صورت رایگان دریافت می کنند و در این خصوص ، کمبودی نداریم. 

 

 

نظر شما