استاندار گیلان در ارتباط تصویری با رئیس جمهوری تاتارستان عنوان کرد؛

تجارت بین گیلان و تاتارستان با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی، گسترش یابد / ارتباط مستقیم و بدون واسطه بازرگانان، بستری برای تبادل محصولات تولیدی دو طرف است / پیشنهاد تولید محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و پرورش ماهی در تاتارستان توسط شرکت‌های گیلانی

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۱۴:۲۹:۵۱
کد خبر: ۱۰۷۹۹۴۲
تجارت بین گیلان و تاتارستان با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی، گسترش یابد / ارتباط مستقیم و بدون واسطه بازرگانان، بستری برای تبادل محصولات تولیدی دو طرف است / پیشنهاد تولید محصولات کشاورزی، گلخانه‌ای و پرورش ماهی در تاتارستان توسط شرکت‌های گیلانی
استاندار گیلان با اشاره به ارتباط آبی جمهوری تاتارستان با این استان از طریق دریای خزر و رود ولگا ، استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی را موجب افزایش تجارت بین دو منطقه دانست و با تصریح اینکه ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه تاجران و بازرگانان دو طرف ، بستر مناسبی برای تبادل محصولات تولیدی است، گفت: با توجه به حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی و وجود ظرفیت آبی در جمهوری تاتارستان، کشت و تولید محصولات کشاورزی، گلخانه ای و پرورش ماهی توسط شرکت های گیلانی در این منطقه پیشنهاد می شو

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع در ارتباط تصویری با رستم مینیخانف رئیس جمهوری تاتارستان (فدراسیون روسیه)، به ارتباط آبی این جمهوری با استان گیلان و به ویژه منطقه آزاد انزلی از طریق دریای خزر و رود ولگا اشاره و اظهار کرد: با استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی می توان تجارت بین دو منطقه را افزایش داد و این امر، بستری برای دعوت از شرکت های تاتارستان برای انجام فعالیت های سرمایه گذاری، تولیدی و تجاری در منطقه آزاد انزلی است.

وی بر ضرورت تقویت ارتباط و همکاری اتاق های بازرگانی دو طرف و تدوین نقشه راه مناسبات تجاری تأکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی گیلان از اعضای فعال و اثرگذار اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر (I.C.B.C) است و با توجه به برگزاری جلسات سالانه این شورا در یکی از شهرهای ایران یا روسیه ، پیشنهاد می شود که اجلاس بعدی در شهر قازان تاتارستان برگزار گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: باتوجه به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا از سال گذشته، افزایش مبادلات تجاری میان گیلان و تاتارستان منجر به ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و تجاری طرفین و استفاده از مزایای این اتحادیه می شود.

دکتر زارع ظرفیت های طبیعی و جغرافیایی منحصربفرد گیلان و همچنین جاذبه های دیدنی تاتارستان به ویژه شهر قازان را فرصت مناسبی برای تبادل تورهای گردشگری دانست و بیان کرد: استانداری گیلان آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران توسط بخش خصوصی در شهر قازان و نیز برای طرف روسی در رشت یا منطقه آزاد انزلی باتوجه به وجود سابقه فعالیت در این حوزه ، اعلام می‌کند.

وی ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه تاجران و بازرگانان دو طرف را بستر مناسبی برای تبادل محصولات تولیدی بین دو منطقه دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در صدد اجرای پروژه بزرگی تحت عنوان "طرح مویرگی ایجاد مراکز عمده فروشی کالاهای ایرانی در 12 استان روسیه" است که جمهوری تاتارستان یکی از این مناطق به شمار می رود.

وی با اشاره به حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی و وجود ظرفیت آبی در جمهوری تاتارستان، پیشنهاد کشت و تولید محصولات کشاورزی، گلخانه ای و پرورش ماهی توسط شرکت های گیلانی را ارائه و اضافه کرد: باتوجه به وجود مراکز تحقیقات شیلاتی در گیلان، اجرای پروژه های مشترک شیلاتی در خصوص تکثیر و پرورش انواع ماهیان به ویژه تاس ماهیان پیشنهاد می شود.

 ** اعلام آمادگی رئیس جمهوری تاتارستان برای گسترش فعالیت‌های تجاری با گیلان

در ادامه این ارتباط تصویری رئیس جمهوری تاتارستان با قدردانی از پیشنهاد استاندار گیلان برای برقراری این ارتباط تصویری گفت: روابط متنوع بین دولت های ایران و روسیه در حوزه های مختلف در حال توسعه است.

رستم مینیخانف به روابط تاریخی، اقتصادی و فرهنگی قوی تاتارستان و ایران و وجود تجربه‌های همکاری میان دو طرف اشاره و خاطرنشان کرد: در راستای گسترش روابط میان تاتارستان و ایران، تفاهم نامه همکاری تجاری وجود دارد که شرکت های دو طرف نیز ارتباطات و همکاری خوبی دارند.

رئیس جمهوری تاتارستان با ابراز خرسندی از توسعه روابط با گیلان، به وجود ظرفیت های فراوان موجود در این استان اشاره کرد و گفت: با توجه به علاقمندی دو طرف برای گسترش فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و تبادل محصولات، این آمادگی از سوی تاتارستان نیز در سطح وسیعی اعلام می شود.

مینیخانف تاتارستان را یکی از پیشرفته ترین مناطق صنعتی روسیه عنوان کرد و افزود: همکاری در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی، گردشگری و ورزشی بسیار مهم بوده و قابل گسترش است.

وی افزود: ارتباطات مقامات دو طرف و اتاق های بازرگانی برای گسترش همکاری ها تقویت شود.

جمهوری تاتارستان در بخش اروپایی فدراسیون روسیه در میانه دو رودخانه ولگا و کاما واقع شده و عضوی از فدراسیون روسیه به شمار می آید. مرکز جمهوری تاتارستان، شهر قازان است که افزون بر یک میلیون و 216 هزار نفر جمعیت دارد. این جمهوری از لحاظ اقتصادی یکی از توسعه‌یافته‌ترین مناطق فدراسیون روسیه و از بزرگترین مراکز صنعتی آن کشور محسوب می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز