ورود موجی از آنفولانزا به گیلان/سومین محموله واکسن آنفولانزا وارد استان شد

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۰۹:۵۲:۰۹
کد خبر: ۱۰۸۱۰۵۲
ورود موجی از آنفولانزا به گیلان/سومین محموله واکسن آنفولانزا وارد استان شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ورود موجی از بیماری آنفولانزا به استان خبر داد و گفت: علیرغم توزیع و تزریق دو مرحله از واکسن آنفولانزا، سومین محموله این واکسن وارد گیلان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  دکتر آبتین حیدر زاده امروز در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و اظهار کرد: تاکنون 36 هزار دُز واکسن آنفولانزا در گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌شده است.

وی از پیگیری‌ها به جهت دریافت مرحله سوم واکسن آنفولانزا در گیلان خبر داد و افزود: چهار هزار و 500 دُز واکسن دیگر نیز به گیلان واردشده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن آنفولانزا جدید، گفت: در این سری نیز زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان واکسینه خواهند شد.

دکتر حیدر زاده، با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفولانزا در گیلان نداشته‌ایم، افزود: علائم سندروم شبهه آنفولانزا در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفولانزا به گیلان در حال وارد شدن است.

وی با بیان اینکه بهداشت گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبهه آنفولانزایی است، گفت: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفولانزا شناسایی و مقدمات لازم به جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شباهت آنفولانزا با کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشت در جهت پیشگیری از آنفولانزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم بیش‌ازپیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز