هشدار سازمان آتش نشانی به مـراکز شارژ غیر مجاز سیلندر گاز مایع

۱۳۹۹/۰۸/۱۱ - ۱۴:۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۰۸۱۳۲۲
هشدار سازمان آتش نشانی به مـراکز شارژ غیر مجاز سیلندر گاز مایع
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: مطابق بررسی های کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت، عمده مراکزی که در سطح شهر رشت اقدام به شارژ سیلندر های گاز مایع یاLPG می کنند غیر مجاز هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مومنی با بیان اینکه فقط شرکت های مجاز که مجوز فعالیت قانونی در زمینه توزیع و شارژ کپسول های گاز مایع دارند و می توانند در این زمینه فعالیت کنند، گفت: مطابق قانون، اماکن صنفی یا مغازه هایی که در سطح شهر نسبت به ارائه سوخت کپسول مایع به خودروها و یا سلیندرهای گاز اقدام می کنند، می بایست دارای پروانه کسب بوده و شارژ آنها نیز باید در مراکز مجاز صورت گیرد. در غیر این صورت مرتکب عمل غیر قانونی و تخلف شده اند و تعزیرات حکومتی ، اصناف بازرسی اداره کار، اداره استاندارد و سایر نهادهای ذیربط باید با شدت با آنها برخورد کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، افزود: انتظار داریم با توجه به مخاطرات جانی و مالی احتمالی؛ این مراکز غیر مجاز و غیر استاندارد و فاقد ایمنی های لازم ، نهاد یا دستگاه متولی، مسئولیت شناسایی و برخورد قاطع با این مراکز را برعهده بگیرد و در این زمینه سازمان آتش نشانی آماده همکاری با دستگاه های ذیربط را دارد.

مومنی با تاکید بر اینکه فعالیت این مراکز جان و مال شهروندان را به مخاطره می اندازد و این مهم می بایست سریعا چاره اندیشی شود، ادامه داد: کارشناسان سازمان آتش نشانی ضمن شناسایی بسیاری از این اماکن،  بازدید های متعددی را از آنها به عمل آورده اند و تذکرات و توصیه های لازم را نیز به متولیان این تصرف ها ارایه داده اند اما انتظار داریم راهکارهای قانونی و ساماندهی، ایمن سازی، صدور مجوز های قانونی و همچنین برخورد و پلمب مراکزی که به صورت غیرمجاز در این زمینه فعالیت دارند نیز در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان آتش نشانی در خاتمه از شهروندان نیز خواست تا نسبت به این امر آگاهانه تر رفتار نموده  و از جایگاه های عرضه سوخت مجاز خدمات دریافت نمایند.

 

نظر شما