مهندس گل‌سرخی خبرداد :

برگزاری مسابقه فرهنگ‌سازی ایمنی برای کاهش سوانح رانندگی

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۴۵:۱۴
کد خبر: ۱۰۸۳۹۷۲
برگزاری مسابقه فرهنگ‌سازی ایمنی برای کاهش سوانح رانندگی
مهندس ابراهیم گل‌سرخی رئیس هیات اجرایی و مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان در گفت‌وگویی با اشاره به هفته ایمنی حمل‌ونقل (24 تا 30 آبان 99) اظهار داشت: به مناسبت این هفته و نیز 25 آبان روز یادمان قربانیان حوادث جاده‌ای، برنامه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌گردد که مسابقه فرهنگ ایمنی در این راستا انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان، پویش زنان علیه سوانح رانندگی را ازجمله اقدامات این هفته برشمرد و آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه ایمنی و فرهنگ ترافیک را ضروری دانست. وی گفت: یکی از نمادهای حساس سازی جامعه و استفاده از مشارکت مردم همین مسابقه‌ای است که در جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان طراحی‌شده است.

 

مؤلف و نویسنده برجسته کتاب‌های حوزه راه و ترابری، با اشاره به اینکه در کشور ما سالانه شاهد از دست دادن و یا مجروح و معلول شدن تعداد زیادی از هم‌وطنانمان براثر سوانح ترافیکی و صدمات و تلفات ناشی از آن هستیم افزود: ازجمله کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها می‌توان به عابرین پیاده، دوچرخه‌سواران و موتورسواران اشاره کرد که وجود سه عامل سن ، بی‌تجربگی و جنسیت در کنار هم باعث می‌شود تا  آنها در معرض خطر قرار گیرند.

 

 وی اذعان کرد: این عوامل افزون بر مواردی هستند که همه گروه‌های سنی را در معرض خطر بزرگ‌تری ازجمله عدم شرایط محیطی، فقدان ایمنی راه، اعمال ناقص قانون و راه‌های خراب و وسایل نقلیه فرسوده قرار می‌دهد.

مهندس گل‌سرخی با طرح این سؤال که به‌راستی تصادفات چگونه رخ می‌دهد؟ گفت: ویژگی سیستم تردد درراه‌ها که شامل راه و محیط، وسیله نقلیه و انسان(کاربران راه) است و روابط متقابل این سه بخش، در سوانح رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن تأثیرگذارند.

 

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان بابیان اینکه خطاهای انسانی، عامل اکثر سوانح رانندگی است اضافه کرد: چون خطاهای انسانی اجتناب‌ناپذیرند، بخش‌های دیگر سیستم تردد جاده‌ای، یعنی وسیله نقلیه، راه و محیط باید به شیوه‌ای طراحی و مدیریت شود که در صورت بروز تصادف، خطر آسیب و مرگ را به حداقل برساند.

 

مهندس گل‌سرخی با اشاره به عدم استفاده از کمربند ایمنی، سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی، رانندگی با حواس‌پرت، قابل‌رؤیت نبودن به‌اندازه کافی در جاده‌ها و مصرف الکل و مواد مخدر، این موارد را از عوامل اصلی خطر دانست و ادامه داد: البته عوامل دیگری نیز مانند صحبت کردن با تلفن همراه و... می‌تواند علت اصلی سوانح رانندگی باشد.

 

مدیر دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان در پایان تصریح کرد در مسیر فرهنگ‌سازی برای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی مسابقه‌ای را طراحی کرده‌ایم که امیدواریم شاهد مشارکت مردم عزیزمان در این کار فرهنگی باشیم.

 

سؤال مسابقه به شرح زیر است:

در منطقه‌ای که شما هموطن گرامی زندگی می‌کنید، یک عامل خطر یا عواملی می‌تواند علت اصلی سوانح رانندگی باشد.

لطفاً عوامل خطری که در منطقه شما، به‌طور گسترده‌ای وجود دارد و اقداماتی را که برای پیشگیری از آن انجام‌شده را برایمان بنویسید و همراه با نام و نام خانوادگی و تلفن تماس خود به شماره 09046103834 از طریق واتساپ ارسال فرمائید.

مهلت ارسال، تا ساعت 20 جمعه 30 آبان خواهد بود و به بهترین جملات از سوی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های استان گیلان‌، هدایایی به‌رسم یادبود تقدیم خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز