مهمترین علل بروز بیماری دیابت تغییر الگوی سبک زندگی است

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۰۹:۵۲:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۷۸۴۶
مهمترین علل بروز بیماری دیابت تغییر الگوی سبک زندگی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین علل بروز دیابت را تغییر الگوی سبک زندگی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی دیابت (24 لغایت 30 آبان ماه) اظهار داشت : طی سال های اخیر، افزایش بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است پیش بینی می شود تا سال 2045 تعداد بیماران مبتلا به دیابت به 700 میلیون تن برسد.

دکتر آبتین حیدرزاده در ادامه تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک در کل دنیا را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت : در سال 2019 بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر به علت بیماری دیابت جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد : در حال حاضر 11% از جمعیت بالای 25 سال کشور مبتلا به دیابت می باشند و درحالی که 25 درصد از مبتلایان ، از بیماری خود اطلاعی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده در جمعیت بالای 30 سال (تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان) را بیش از 65 هزار نفر اعلام کرد و گفت : با توجه به همه گیری کرونا ، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری می باشند از این رو ارایه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیر حضوری و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی بسیار حایز،اهمیت است.

 دکتر حیدرزاده در ادامه با اشاره به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر   اظهار داشت : جمهوری اسلامی ایران در این خصوص متعهد شده است تا سال 1404 سیر صعودی شیوع دیابت را متوقف نماید و در این خصوص، اطلاع رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان درخصوص بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی همانند سال های گذشته، 24 لغایت 30 آبان ماه سال جاری به عنوان هفته ملی دیابت نام گذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز