خریدار سیم‌کارت، کلاهبردار از آب درآمد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۴:۴۰:۴۷
کد خبر: ۱۱۰۹۹۰۷
خریدار سیم‌کارت، کلاهبردار از آب درآمد
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان از دستگیری فردی که با سوءاستفاده از اعتماد شهروندان اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سرهنگ "حسین حسن‌پور"با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و اعلام اینکه فردی با افتتاح حساب به نام وی به صورت غیرمجاز، اقدام به واریز و برداشت وجه می‌کند، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی همچنین با بررسی تراکنش‌های بانکی حساب‌های مختلف، متهم این پرونده را که به علت کلاهبرداری دیگر زندانی بود، شناسایی کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم با توجه به ادله و مستندات پرونده در تحقیقات پلیس به جرم خود اعتراف کرد و بیان داشت: از طریق سایت دیوار افرادی که آگهی سیم کارت رند برای فروش گذاشته بودند را شناسایی و به بهانه انتقال مالکیت مدارک هویتی از آنها دریافت و اقدام به افتتاح حساب به صورت اینترنتی می‌کرد.

سرهنگ حسن‌پور با اشاره به اینکه متهم در ادامه با درج آگهی دروغین فروش لوازم با قیمت پایین‌تر در سایت دیوار از شهروندان مبالغی به عنوان بیعانه کلاهبرداری و دیگر پاسخ آنها را نمی‌داد اذعان داشت: متهم 30 ساله پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان گفت: هموطنان به‌هیچ ‌وجه مدارک هویتی و ‌بانکی خود را در اختیار افراد غیر قرار ندهند و از پرداخت بیعانه برای خرید کالا از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های خرید و فروش لوازم نو و دسته‌دوم خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز