کلاهبرداری با شگرد سفر‌های ارزان زیارتی و سیاحتی

۱۳۹۹/۱۰/۰۸ - ۱۴:۳۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۱۲۰۶
کلاهبرداری با شگرد سفر‌های ارزان زیارتی و سیاحتی
فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند 4 نفره با 140 فقره کلاهبرداری خبر داد و گفت: متهمان با شگرد سفر‌های ارزان زیارتی و سیاحتی از مال باختگان 2 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ سردار"عزیزاله ملکی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: با اعلام شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان بندرانزلی مبنی بر کلاهبرداری از آنها از طریق سایت دیوار، بررسی موضوع در دستور پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیس مشخص شد، از شاکیان با شیوه و شگرد مشابه و با پیش ثبت نام برای سفر‌های زیارتی و سیاحتی ارزان در سایت دیوار کلاهبرداری شده است گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی متهمان این پروندها را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی آنها را در شهرستان بندر انزلی و رشت دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به کشف 5 دستگاه گوشی تلفن همراه،40 عدد کارت بانکی، 32 میلیون ریال وجه نقد و 25 عدد سیم کارت از مخفیگاه متهمان گفت: متهمان با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز با مضمون تور لحظه آخر و سفر زیارتی به عتبات عالیات در سایت دیوار، از قربانیان بیعانه دریافت و پس از اخاذی از چندین نفر، سیم کارت خود را تعویض و مجددا با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمان 32، 40، 47 و 50 ساله در تحقیقات پلیس به 140 فقره کلاهبرداری به ارزش 2 میلیارد ریال از طریق سایت دیوار در شهرستان بندر انزلی و استان‌های دیگر اعتراف و با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار ملکی در پایان با اشاره به عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی تصریح کرد: عده‌ای از کاربران تصور می‌کنند اگر آگهی دهنده شماره حساب و یا شماره تلفن و آدرس خود را در سایت درج کند، می‌توان به او اعتماد کرد اما این تصور اشتباه بوده زیرا ممکن است، اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.

 

نظر شما