فرماندار رشت در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی تاکید کرد؛

لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان

۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۵:۱۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۱۲۵۳۸
لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان
فرماندار رشت با اشاره به هزینه های سنگین ازدواج جوانان، بر لزوم نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به ازدواج جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مهندس علی فتح اللهی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگی اجتماعی شهرستان رشت اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت های بالای نخبگان در حوزه های مختلف است.

فرماندار رشت با بیان اینکه فعالیت شرکت های مختلف دانش بنیان در پارک و علم و فناوری استان گواه این مدعاست، گفت: آموزش با کیفیت دانش آموزان تاثیراتش به جامعه برخواهد گشت.
 
وی اذعان کرد: جوانان امروز مسئولان فردای جامعه هستند که در صورت کم‌کاری در آموزش اثرات نامطلوب آن را در جامعه خواهیم دید.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اصیل ایرانی بایستی حفظ و نگهداری شود،‌ ادامه داد: استان گیلان به لحاظ ظرفیت های فرهنگی از  غنای بالایی برخوردار است که باید این فرهنگ را حفظ و ترویج دهیم.
 
فرماندار رشت خاطرنشان ساخت: توجه به فرهنگ غنی با برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای تاثیرگذار استحکام خانواده را قوی‌تر خواهد کرد.
فتح اللهی به ترویج فرهنگ ازدواج و مشکلات اقتصادی پیش روی جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه مشکلات اقتصادی، بیکاری و نبود شغل مناسب ازدواج را برای جوانان سخت کرده است‌.
 
وی اضافه کرد: کاهش توقعات و کم کردن هزینه‌ها در آغاز زندگی مشترک و نهادینه کردن این فرهنگ در نسل جدید می‌تواند مشکلات پیش‌روی ازدواج را کاهش دهد و زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند‌.‌
 
فرماندار رشت با تاکید بر اینکه بایستی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد، تصریح کرد: متاسفانه زوج‌های جوان امروز با کوچکترین ناملایمات به سمت طلاق می‌روند در حالی که جوانان امروز بایستی مهارت زندگی کردن و مواجه شدن با نا ملایمات زندگی را فرا گیرند.‌
 
فتح اللهی با تاکید بر اینکه فرهنگ خوداشتغالی در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: برنامه محور عمل کردن یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات جامعه است.‌

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز