معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ؛

لزوم سجامی شدن سهامداران برای مدیریت یکپارچه سهام عدالت

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲۲
لزوم سجامی شدن سهامداران برای مدیریت یکپارچه سهام عدالت
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان تاکید کرد که برای مدیریت یکپارچه سهام عدالت، سجامی شدن سهامداران الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ آرش فرزام صفت در جلسه هماهنگی تشکیل قانونی شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت که با حضور فراهانی مدیر برنامه ریزی شرکت مرکزی سهام عدالت برگزار شد، گفت: با شروع فرآیند آزادسازی سهام عدالت، ساز و کارهای اجرایی آزادسازی سهام، تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود: دو روش آزادسازی مستقیم و غیر مستقیم برای سهام عدالت پیش بینی شده که در روش آزادسازی غیر مستقیم شرکتهای سرمایه گذاری استانی تشکیل، ثبت و وارد بورس شدند و حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان روش غیر مستقیم را برگزیده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان افزود: با توجه با خارج شدن تدریجی سهام از سیطره دولت و عدم دانش و مهارت و اطلاعات کافی درخصوص مجامع و شرکت در جلسات، برخی استانها خواستار تمهیدات بیشتر در این زمینه هستند.

فرزام صفت بیان داشت: در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری استان با سرمایه نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان فعال و در بورس با نماد وسگیلا در حال فعالیت می باشد اما تاکنون کمتر از ۱۸ درصد از سهامداران عدالت گیلانی در سامانه سجام ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۹۰۰ هزار نفر تاکنون موفق به ثبت نام سجام نشده اند، لازمه مدیریت یکپارچه سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی را ثبت نام سهامداران در سامانه سجام دانست و گفت اولین مجمع استان گیلان در ۲۳ دی ماه برگزار می شود و سهامداران برای شرکت در مجامع که به صورت مجازی برگزار خواهد شد، ملزم به ثبت نام در سامانه سجام هستند.

فرزام صفت مهم ترین عامل تشویقی برای مشارکت مردم در این امر را اعتمادسازی مسئولان و ایجاد انگیزه اقتصادی دانست و خواستار رفع برخی از ابهامات در نحوه فعالیت شرکت سرمایه گذاری استان گیلان شد.

 

نظر شما