پیروی از مکتب حاج "قاسم سلیمانی"، زمینه‌ساز ارتقاء امنیت و آرامش در جامعه خواهد بود

۱۳۹۹/۱۰/۱۲ - ۰۹:۴۰:۴۱
کد خبر: ۱۱۱۳۱۲۹
پیروی از مکتب حاج قاسم سلیمانی، زمینه‌ساز ارتقاء امنیت و آرامش در جامعه خواهد بود
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: پیروی از مکتب حاج "قاسم سلیمانی"، زمینه‌ساز ارتقاء امنیت و آرامش در جامعه خواهد بود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ جلسه هم‌اندیشی "انتظام و امنیت و مکتب شهید "سلیمانی" در بیانیه گام دوم انقلاب" با حضور معاون هماهنگ کننده پلیس گیلان، اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان پلیس‌های تخصصی در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سرهنگ "حسین حسن‌پور" در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم، عرصه نظم و امنیت و سلامت به ویژه سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی"، اظهار داشت: سردار دل‌ها یکی از طلایه‌داران و عصاره ناب 8 سال دفاع مقدس و مرد میدان مبارزه حق علیه باطل بود.

وی با بیان اینکه در تبیین مکتب حاج قاسم می‌توان به ویژگی‌های اخلاقی سردار از جمله مدیر، مدبر، شجاع، اخلاص، بصیرت و ولایتمداری آن پرداخت گفت: مکتب این شهید بزرگوار از منظر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) نمادی واقعی از ارزش‌های نظیر مقاومت، ایثار، از خود گذشتگی و اخلاص است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان با اشاره به محورهای مطرح شده در این جلسه هم‌اندیشی بیان داشت: ایجاد امنیت عمومی جامعه یک محصول جمعی است و پلیس جزء لاینفک زندگی اجتماعی محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه پلیس به عنوان یک نهاد اجتماعی مسئولیت زیادی در برقراری امنیت عینی و ذهنی شهروندان بر عهده دارد تصریح کرد: امنیت پایدار در جامعه بدون مشارکت مردم میسر نخواهد شد.

سرهنگ حسن‌پور در ادامه محورهایی چون ارتقاء باورهای دینی و معنوی کارکنان انتظامی استان، الگوهای افزایش اقتدار ناجا در انجام ماموریت‌ها، نقش پلیس در ارتقاء امنیت اقتصادی و مشارکت‌های عمومی برای پیشگیری اجتماعی مبتنی بر مکتب شهید "سلیمانی" در افق گام دوم انقلاب اسلامی را در پیشبرد ماموریت‌های ناجا بسیار موثر و با اهمیت قلمداد کرد.

وی با تاکید بر نقش موثر و کلیدی مکتب شهید حاج "قاسم سلیمانی" در تحقق توسعه امنیت پایدار اذعان داشت: ولایتمداری، رشادت، روحیه خدمتگذاری این شهید بزرگوار بر کسی پوشیده نیست چراکه پیروی از مکتب حاج "قاسم سلیمانی"، زمینه‌ساز ارتقاء امنیت و آرامش در جامعه خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: پلیس نیز امروزه با بهره‌جویی از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی در راستای حل مسائل مبتلابه و معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه تلاش می‌کند.

گفتنی است، در پایان این جلسه از استاد فعال پلیس گیلان در حوزه مکتب شهید حاج "قاسم سلیمانی" و بیانیه گام دوم انقلاب که با دفتر تحقیقات کاربردی همکاری داشته با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد.

 

نظر شما